بدون مجموعه

دفاع از سازه، در مقابل حملات توپخانه ای!

پیش دبستان یک


خلاصه :

در این هفته هم سازه ساختیم و هم بادبان برافراشتیم!

در روز دوشنبه فعالیت های زیر همراه با نوآموزان عزیز انجام گردید؛
رنگ آمیزی سفال
فوتبال
وسطی
نمایش عروسکی

سفال هایی که هفته قبل آماده کرده بودند خشک شده و آماده رنگ شدن بودند. نوآموزانی هم که سفال نداشتند به آنها سفال داده شد که هرچه دوست دارند بسازند.
به درخواست بچه ها بازی فوتبال و وسطی برای این روز تدارک و اجرا گردید.
از آنجاییکه که ابتدای روز ما به بچه ها برنامه های آن روز را معرفی می کنیم و یک طرح درس پیشنهادی هم انجام می دهیم، امروز نیز بچه ها پیشنهاد انجام بازی فوتبال و وسطی را داشتند.
معمولا دو الی سه طرح درسی که از قبل مشخص شده در ابتدای روز معرفی می گردد و یک برنامه از بین پیشنهادات بچه ها و رأی گیری بین آنها مشخص می گردد.
در انتها نیز همه بچه ها برای اجرای نمایش عروسکی به پشت میزها رفتند و در هر نقشی که دوست داشتند قرار می گرفتند. در صورتیکه خود قادر به اجرا و دیالوگ گویی بودند آزادانه اجرا می کردند و در غیر این صورت با هدایت گری مربی این کار حول داستانی انجام می پذیرفت.



در روز چهارشنبه فعالیت های زیر انجام گردید؛

ساخت سازه های گوناگون با لیوان های پلاستیکی به صورت گروهی و شلیک به آنها
ساخت سازه دسته جمعی و دفاع از آن در مقابل حملات توپخانه های
ساخت قایق ها با وسایل دورریختنی
بازی زلزله

در ساخت سازه ها شاهد خلاقیت نوآموزان در طراحی ساختمان های گوناگون با اشکال و مهندسی متفاوت بودیم و در انتها سازه خودشان را تخریب می کردند.
در مرحله بعد همه بچه ها باهم یک دیوار بلند ساختند و در مقابل شلیک توپ ها باید از سازه خودشان دفاع می کردند که خراب نشود!
در فعالیت دیگری سعی کردیم به نوآموزان این مفهوم را برسانیم که با وسایل دورریختنی مثل درب بطری و خلال دندان یا سیخ چوبی همراه کاغذ و مداد شمعی می توان یک قایق کوچک و دوست داشتنی ساخت و باید به وسایل دورریختنی نگاه دیگر داشته باشیم. سعی کردیم وسیله اضافه ای به کار نبریم که حس استفاده از دورریز ها برای بچه ها کمرنگ نگردد.
در انتها بازی مورد علاقه بچه ها که زلزله بود را برای تقویت اعتماد به نفس آنها مخصوصا کسانی که در این زمینه نیاز به کسب مهارت بیشتر دارند را اجرا کردیم.
بچه هایی که بیشتر نیاز به اعتماد به نفس داشتند ریشتر های بیشتری از زلزله را تحمل کردند!

سلام
خدا قوت خدمت آقایان باخدا،حنیفه پور،جهانشاهی
خدا خیرتون بده

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران