رویدادهای مدرسه

شماره ۱۶

گزارش فعالیت کلاس فکرانه ( گفتگو ) ۱۶


خلاصه :

گزارش هفتگی فعالیت‌های کلاس فکرانه خدمت شما عزیزان ارائه می گردد.

گفتگو

عنوان : نقشه ما قبل تاریخ

اهداف :  آشنایی با دایناسور ها و شناخت محیط زیست

روش اجرا : در آغاز کلاس از نو آموزان پرسیده شد که امروز چه فعالیتی میخواهید داشته باشید از بین فعالیت های از قبیل دیدن نقشه ما قبل تاریخ ، آشنایی بیشتر با دایناسور ها و دوران قدیم یا انجام بازی فکری تمام نو آموزان دیدن نقشه ما قبل تاریخ را انتخاب کردند و به نوبت در مورد جاهای مختلف نقشه که عکس دایناسور ها بود از مربی سوال میپرسیدند و مربی اطلاعات نقشه را میخواند برایشان بعد از تماشای نقشه برای آنها تصاویری از فسیل ها و موزه دایناسور ها پخش شد تا برایشان جذاب تر و اطلاعاتشان بیشتر شود

بازی هدفمند

عنوان: بازی حافظه قسمت دوم با قوانین سخت

اهداف: افزایش اعتماد به نفس ،دقت و تمرکز،تقویت حافظه 

روش اجرا: روش انجام این بازی به این صورت میباشد که نوآموزان قسمت هایی که مربی معین کرده است مانند کتابخانه قفسه وسایل و کاردستی حیوانات و جای دوستان خود را با دقت به حافظه خود میسپارند بعد از کلاس بیرون میروند بعد مربی با کمک نوآمزان دیگر یکی از وسایل را جابجا میکند انجام این بازی در مرحله دوم گروهی میباشد و برای سخت ترشدن بازی فقط یک وسیله جابجا میشود این بازی برای این بازی برای افزایش تمرکز افزایش حافظه و اعتماد به نفس مفید می باشد

 

گفتگو و پویانمایی 

عنوان : روز ورزش زورخانه و فرهنگ پهلوانی گفتگو در مورد مرام پهلوانی و تماشای پویانمایی 

روش اجرا:

ابتدا از نو آموزان در مورد پهلوانانی که میشناسند گفت و گو کردیم و بعد از آن پویانمایی پهلوانان را برای آنها گذاشته شد و در مورد رفتار پهلوانی و کردار پهلوانان گفت و گو شد 

 

بازی فکری

عنوان : بازی پیچ در پیچ هوپلاک

اهداف بازی:  کار گروهی. اعتماد به نفس

 روش اجرا.

با این بازی شما می‌توانید انواع بازی‌های پیوست، پرتاب، پیشاپیش (تیمی یا انفرادی)، پیچ‌درپیچ و پادام را انجام دهید. هر یک بازی‌ها با نماد مشخصی روی چرخونک نشان داده‌شده‌اند.

 

بازی اول پیوست: هدف از این بازی نگه‌داشتن حلقه‌ها بین خودمان و هم‌تیمی است. برای این بازی از چرخونک شماره یک با حاشیه زرد استفاده‌شده و به دو گروه دونفره تقسیم می‌شوید. تیمی که مجموع سنش بالاتر است بازی را شروع کرده و یک نفر چرخونک را می‌چرخاند تا حرکت بازی مشخص شود. اعضای هر گروه باید حلقه را بین خودشان نگه دارند و در نوبت بعدی علاوه بر نگه‌داشتن حلقه اول باید چرخونک را چرخانده و حلقه جدید را نگه‌دارند. هر تیمی که حلقه‌اش افتاد و تسلیم شد بازنده است.

 

بازی دوم پرتاب: در این بازی باید با دست‌ها و پاهایمان 4 حلقه را بگیریم. برای این بازی به چرخونک شماره 2 با حاشیه نارنجی و دو گروه دونفره نیاز داریم. طبق نشان چرخونک باید حلقه‌ها را به دست و پای هم‌تیمی پرتاب کنیم. هر تیمی که اول چهار حلقه را پرتاب کرد و گرفت برنده است.

 

بازی سوم پیشاپیش: هدف از این بازی انتقال حلقه‌ها به‌صورت چسبیده به هم‌تیمی است. دو گروه دونفره، چرخونک شماره 1 با حاشیه زرد و نشان نهالک مورداستفاده قرار می‌گیرد. هر تیمی که چهار حلقه را سریع‌تر به خط پایان برساند برنده است. در پیشاپیش تک‌نفره بازیکن به‌صورت انفرادی حلقه‌ها را بین زانو یا آرنج قرار داده و به خط پایان می‌برد.

 

بازی چهارم پیچ‌درپیچ: هدف از این بازی این است که آخرین نفر در مسابقه بمانیم. این بازی به‌صورت انفرادی است و از چرخونک شماره 2 با حاشیه نارنجی استفاده می‌شود. یک نفر خارج از بازی داور شده و چرخونک را می‌چرخاند. کوچک‌ترین فرد بازی را شروع کرده و هر کس نتواند حرکت را درست انجام دهد و زمین بخورد بازنده است.

 

بازی پنجم پادام: هدف از این بازی این است که حلقه‌ها از دست و پای ما رها نشود و نشان نهالک از روی سر ما نیفتد. در این بازی از چرخونک شماره 2 با حاشیه بنفش استفاده می‌شود. هر بازیکن چند حلقه را در دست‌وپا نگه‌داشته و طبق نظر داور باید حلقه‌ها را به بغل‌دستی خود بدهد

 

قصه گویی

عنوان :قصه گویی در مورد حس حسادت

 روش اجرا : ابتدا از نوآموزان پرسیده شد حسادت چه حسی است؟ 

نوآموزان جواب های مختلفی دادند به طور مثال : یکی از دوستانشان وسیله ای دارند و آنها ندارند .  مربی در مورد حس حسادت گفت و گو کرد  و با ذکر مثال به آنها توضیح داد
مثلا اگر دوست شما وسیله ای را داشته باشد و از داشتن وسیله او  ناراحت شوید حسادت است اما اگر دوست شما وسیله ای را دارد اما شما هم مانند او میخواهید آن را داشته باشید حسادت نیست.

در ادامه نیز قصه ای در مورد حس حسادت خوانده شد برای درک بهتر موضوع

گفتگو و پویانمایی 

عنوان : پویانمایی سفرهای علمی منظومه شمسی

 

روش اجرا :

در این فعالیت یکی از نوآموزان کتابی جالب را که به طور سه بعدی بود از نمایشگاه تهیه کرده بود و به مدرسه آورده بود ، بعد از تماشا و توضیح نوآموز در مورد کتابش برای آنها پویانمایی راجع به همین موضوع برای درک بهتر آنها پخش کردیم که این پویانمایی با زبانی ساده آنها را توضیح داده بود
 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران