رویدادهای مدرسه

گزارش نوزدهم

گزارش فعالیت کلاس بازی

هفته آخر اردیبهشت ، هفته اول خرداد


خلاصه :

سلام و عرض ادب. در این گزارش به چند نمونه از برنامه ها و طرح درس هایی که در دو هفته اخیر در کلاس بازی اجرا شد، اشاره میکنیم.

بازی ها و فعالیت های کلاس بازی در دو هفته اخیر 

1) مارپله

- خیلی از بچه ها عزیزمون وقتی اولین بار مارپله رو بازی کردیم بخاطره آبله مرغون حضور نداشتن. ما تصمیم گرفتیم دوباره مارپله رو با بچه ها بازی کنیم تا همه گل پسرامون از این بازی و هیجانش لذت ببرند.

اصول میزان :  شادابی و نشاط

2) فکر و بکر!

- اسم بازی فکریه "فکر و بکر" رو احتمالا شنیده باشید یا حتی بازی کرده باشید. ما تو اتاق بازی با کمک لگو های رنگی و دو تا جعبه سعی کردیم این بازی رو با بچه ها طور دیگه ای اجرا کنیم و به چالش بکشیم. 

اصول میزان : اصل شادابی ونشاط / دقت و تمرکز / دست ورزی / خلاقیت

3) دایره آتشین :))))))))

- بچه ها به سه یا چهار گروه پنج و شش نفری تقسیم می شوند و دو به دو باهم مسابقه می دهند. یک گروه درون محوطه تعیین شده به عنوان سرباز از کارت ها نگهبانی می کنند. گروه دیگر سعی می کند بدون اینکه سرباز ها آنها بگیرند کارت ها را بردارند. هر کارت یک نشانه و ابیلیتی دارد. اگر سرباز ها همه افراد گروه بیرون محوطه را بگیرند برنده بازی می شوند. اگر افراد بیرون که در جست و جوی کارت ها هستند ، کارت ستاره را پیدا کنند، برنده می شوند. کارت های دیگر هم در صورت بدست آوردن توسط گروه بیرون محوطه ، دستور روی آنها اجرا می شود. این بازی بقدری برای بچه ها جذاب و لذت بخش بود که در این دو هفته ی اخیر ، با درخواست گل پسرامون دو روز (یک روز از هفته گذشته و یک روز در این هفته) را به این بازی اختصاص دادیم.

اصول میزان :  اصل شادابی و نشاط / کارگروهی / دقت و تمرکز 

4) کشتی دستمالی

- در جیب بچه ها یک دستمال می گذاریم. دو به دو باهم کشتی می گیرند. و برنده کسی هست که زودتر دستمال را از جیب حریف روبه رویی بیرون بیاورد.

اصول میزان :  اصل شادابی و نشاط / دقت و تمرکز 

5) بدو بردار پیشرفته

- بازی بدو بردار طوری بود که بچه ها در چند گروه دو به دو باهم بازی می کنند. یک میز وسط اتاق و تعدادی توپ روی میز قرار میدادیم. با شمردن یک / دو / سه ، دو نفر از روبه روی هم همزمان می دویدند به سمت میز وسط و توپ ها و هرکسی تعداد توپ بیشتری بر میداشت و برنده بود. تغییری که ما دادیم ، اول تعداد میزهای بیشتر با توپ های بیشتر در اتاق قرار دادیم. از کارت های بازی دایره اتشین هم به عنوان ژتون های بازی استفاده کردیم تا هیجان بیشتری داشته باشد و برای بچه ها لذت بخش تر شود.

اصول میزان :  اصل شادابی و نشاط / خلاقیت / دقت و تمرکز 

6) لگو سازی با الگو

7) فوتبال دستی

8) فرار لاستیکی

9) فوووووتبال

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران