بدون مجموعه

مسابقه چهار گزینه ای!

پیش دبستان یک


خلاصه :

این هفته برنامه های متنوعی داشتیم از مسابقه چهار گزینه ای و نقاشی با چشمان بسته گرفته تا گفتگو...

برنامه های هفته چهارم اردیبشهت به شرح زیر می باشد؛

مسابقه چهار گزینه ای با محوریت صداها و آواها و دقت و تمرکز و اشکال هندسی و .... که در این مسابقه بچه ها در گروه های 3 نفره مستقر شده و به سوالات پاسخ می دادند
سعی گردیده بود که سوالات به گونه ای طرح گردد که بچه ها مروری بر اعداد و اشکال هندسی داشته باشند و در بعضی سوالات دقت و تمرکز آنها تقویت گردد و در بقیه موارد توجه آنها به آواها و صداها جلب گردد.

بازی آزاد (بازی با اسباب بازی ها) که در روز شنبه در زنگ اول انجام گردید.

کاربرگ: این هفته هر روز انجام کاربرگ داشتیم و در زمینه های دست ورزی و هوش و دقت و تمرکز نوآموزان عزیز به انجام کاربرگ پرداختند.

بازی فکری

کُشتی ورزش محبوب بچه ها: سعی می گردید که برد و باخت برای بچه ها پررنگ نگردد و بعد از هر مسابقه دست هر دو نفر به عنوان برنده بالا رود.

گفتگو درباره سرعت و اینکه سرعت چیست و بچه ها هر کدام از نگاه خود این مبحث را توضیح می دادند و هدف ما صرفا تفکر آنها در مورد رخدادهای پیرامونشان و مباحث پایه علمی بود. در این راستا آنها به تماشای فیلم مسابقه یوزپلنگ با ماشین و همچنین مسابقه ماشین و هواپیما و موتور نشستند

نقاشی با چشمان بسته: در این فعالیت ابتدا بچه ها عنوان می کردند که قصد کشیدن چه چیزی را دارند و سپس باید با چشمان بسته آن را ترسیم می کردند که در اکثر موارد نقاشی بامزه ای توسط آنها کشیده می شد!

پارک: یکی از زنگ ها همراه با دوستانمان به پارک رفتیم و کلی باهم کیف کردیم.

گفتگو: در زنگ گفتگو درباره اینکه اگر شما معلم پیش یک بودید چه کارهایی را انجام می دادید و چه کارهایی را برای بچه ها انجام نمی دادید را مطرح کردیم و جواب های بچه ها را شنیدیم. هم برای اینکه متوجه نقاط پررنگ و کم رنگ کار خودمان شویم و هم برای اینکه تفکر انتقادی در بچه ها تقویت شوند و بی تفاوت به مسائل اطراف شان نگاه نکنند.همچنین بتوانند آن چیزهایی که آنها را اذیت می کند یا بسیار لذت بخش است را به زبان آورده و حس خود را بیان کنند.

بازی پنالتی

این هفته به بچه ها کرم ابریشم دادیم که با نگهداری آن به کسب مهارت های گوناگونی برسند
اول از همه اینکه مسئولیت پذیر باشند و در قبال نگهداری هر چیزی توجه و تلاش داشته باشند
دوم اینکه با روند رشد و تکامل آشنا شوند. اینکه کرم ها با خوردن غذا کم کم بزرگ تر می شوند و اگر به سرانجام برسد در پیله می روند.
سوم اینکه با مفهوم مرگ و مردن آشنا شوند.یکی از راه هایی که می توان مرگ را به بچه ها به سادگی نشان داد این است که آنها شاهد مردن حیوانات نزدیکشان باشند و به آنها کمک می کند که با این واقعیت که قطعا در زندگی خود با آن مواجه می شوند رو به رو گردند و راه های ابتدایی پذیرفتن آن را از این طریق طی کنند.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران