روش میزان

محکومیت اهانت به قرآن کریم

اعلام انزجار جهانی در برابر توهین به قرآن کریم


خلاصه :

محکومیت اهانت به قرآن کریم در کشورهای اسلامی وسایر نقاط دنیا

 

سوئد کشوری در شمال اروپا که تاریخ آن به ۸ هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد و دین رسمی مردمان آن مسیحیت لوتری است، البته سایر مذاهب مسیحیت شامل کاتولیک و ارتدکس شرقی نیز به چشم می خورد و در این میان مسلمانانی نیز حضور دارند که اکثر آن ها شاید مهاجر باشند..

اما از دین و مذهب و عقاید که بگذریم، این روزها نام سوئد بیش از پیش در اخبار و فضای مجازی شنیده و دیده می شود، نامی که با اجازه به توهین و هتک حرمت به قرآن کریم، کتاب مسلمانان آن هم برای چندین بار طی روزهای اخیر بر سر زبان ها افتاده است.

اقدامی ناپسند که واکنش بسیاری از مردم، کشورها و مسئولان آن ها و حتی مجامع بین المللی را در پی داشته است و همه این اقدام را محکوم کردند.

گفته می شود فردی که خواستار آتش زدن قرآن و هتک حرمت به آن بوده است عراقی است. فردی که همراه با آتش زدن قرآن پرچم کشور خود را نیز به آتش می کشاند.نکته جالبی که در این میان به چشم می خورد این است که حتی برخی مسئولان سوئدی نیز معتقدند چنین اقدامی می تواند به اعتبار کشورمان لطمه وارد کند اما از آن جالب تر اینکه باز هم اجازه چنین اقدامی با عنوان آزادی بیان داده می شود.

این هتک حرمت به قرآن در ایران نیز واکنش های بسیاری داشته است از برگزاری تظاهرات و تجمعات مختلف تا اعتراضات مقامات، حتی کاربران فضای مجازی نیز در این راستا بی کار ننشستند و در این فضا اعتراض خود را نشان دادند:

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران