رویدادهای مدرسه

میزان به استقبال فرزندانش رفت؛

فرش‌های قرمزی که از عرش آمدند!


خلاصه :

کلاس‌های میزان، بوی عطرِ صحن و سرای رضوی را گرفت.

اشاره: فرش قرمز یا همان "Red Carpet" فرشی است که در مسیر استقبال از مقامات سیاسی و چهره‌های مشهور دنیای هنر پهن می‌شود. در واقع؛ این فرش نماد پیشواز و قرمزی آن، نشان از شکوه و جلال دارد.. حرم هشتمین امام شیعیان (ع) نیز انبوهی از فرش‌های قرمز است که قرمزی آن اگرچه به اندازه‌ی «رد کارپت‌ها» نیست اما در تار و پودش ملکوت اعلی نهفته است ..


دیروز بعد از نماز ظهر و عصر بود که خبر دادند فرش‌های حرم رسید. فرش‌هایی که چند روزی منتظر آمدنش بودیم. وقت تلف نکردیم! همه‌ی مربیان به حیاط مدرسه رفتند تا فرش‌ها را جمع‌آوری کنند و به کلاس‌هایشان بیاورند.. وقتی فرش‌ها پهن شد، حس‌وحال صحن‌های حرم تداعی می‌شد. مربیان خوش‌حال بودند از اینکه بر فرش‌هایی قدم می‌گذارند که محل جلوس زائر الرضا است؛ محل عبادت هزاران عاشق بوده است که به امام هشتم پناه آورده‌اند؛ فرش‌هایی که در ششمین روز محرم با خود خلوص، تواضع، عشق و اعتقاد را به ارمغان آوردند و در ظاهر نام فرش را یدک می‌کشند اما درعرش آسمان جای دارند و چه زیبا فرمود شاعر:

آنانکه فرش‌های تو را فرش بنگرند
در حق عرشیان حرم وهن کرده‌اند


حالا همین فرش‌ها، «رِد کارپت» بچه‌های میزان شدند! و در انتظار قدوم فرزندان‌مان هستند. دانش‌آموزان میزان، قرار است عمری را بدان مأنوس باشند، روی آن بدوند و بازی کنند. امید است که در پناه خدای متعال و در سایه‌ی الطاف صاحب فرش (ع) در مسیر تعالی و تزکیه قدم بردارند و به همراه معلمان خود به سربازی حضرت ولی‌عصر (عج) مفتخر شوند.

 

اولیا و معلمین محترم اگر مایل‌اند می‌توانند احساس‌ِشان را از این رویداد مبارک با ما اشتراک بگذارند. منتظر نظرات ارسالی شما خواهیم بود.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران