آموزش

سفال هایی که رنگ آمیزی شدند؛

هنرِ سُفالگری برای پیش دبستان (۲)

کارگاه هنر و ریاضیاتِ پیش دبستان


خلاصه :

در ادامه یِ سفالگری روز دوشنبه، امروز بچه های پیش دبستان سفال هایشان را رنگ کردند.

انتظار برای مشاهده و لمس آنچه که یک محصول ساده برای یک کودک شش ساله به شمار می رود, امروز به پایان رسید.

نوآموزان پیش دبستان پس از ورود به کارگاه و برداشتن سفال هایشان از قفسه ها، متوجه خشک شدن کامل آن ها پس از گذشت دو روز شدند. ابتدا مربی با طرح پرسش، دلیل خشک شدن سفال ها را پرسید که بیشتر بچه ها به اثر جریان هوا اشاره کردند. سپس هرگروه چهارنفره با در اختیار داشتن یک بسته آبرنگ و چهار قلم مو، سفال های زیبایشان را رنگ کردند. دلیل استفاده از آبرنگ هم سختی کار با گواش برای بچه ها است. اکثر بچه ها از نقاشی هایی که با رنگ گواش می کشند خوششان نمی آید.

مهمان امروز پیش دبستان که از یکی از مدارس قزوین آمده بودند، از طراحی زیبای بچه ها و دقت آن ها در رنگ کردن، تعجب کرده بودند و باور نمی کردند که این کار بدون هیچ گونه آموزشی و صرفا با آزمون و خطا و تخیل کودکانه، صورت گرفته است!

پس از پایان زنگ چهارم و زمان خروج از مدرسه، بیشتر متربیان سفال هایشان را به منزل بردند و مابقی به کارگاه هدیه کردند.

 

اهداف فعالیت:

  • رشد خلاقیت
  • تقویت هوش فضایی و قدرت تجسم
  • تقویت حس اعتماد به نفس
  • افزایش دقت و تمرکز

اصول به کار رفته ی میزان:

  • اصل خلاقیت (در به کار بردن رنگ)
  • اصل کشف استعدادهای نهفته (هوش فضایی و درون شخصی)
  • اصل توجه به تفاوت های فردی (فعالیت جایگزین در صورت عدم تمایل)

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران