معرفی

معرفی کتاب

مدیریت بدون زور و اجبار

براساس روانشناسی امید


خلاصه :

تقریبا تمام مدیران براساس برداشت رایج و عرف معمول فکر می کنند علت رفتارهای افراد تحت مدیریت خود را می دانند، به گونه ای که حتی فکر نمی کنند ممکن است اشتباه کنند.

مدیریت جایگاهی است که وقتی به ما داده می شود در بیشتر مواقع عقیده شخصی خودمان را تحمیل میکنیم و به این فکر نخواهیم کرد که شاید عمل کرد ما اشتباه است و راه های بهتری هم میتواند وجود داشته باشد. یکی از دلایلی که ما رو همیشه در اشتباه مدیریتی قرار میدهد و به ما القاع میکند که این روش مدیریتی درست است این است که اطراف ما همیشه این سبک  وجود داشته و برای ما به اشتباه دیکته شده است. این کتاب میتواند نگاه جدیدی برای ما ایجاد کند.

 در این کتاب به منظور دستیابی به بازدهی، تولید بهینه و ایجاد محیطی شاداب و صمیمانه و کاربست تئوری انتخاب در مدیریت نیروی انسانی را به مدیران آموزش می‌دهد. در این کتاب، چگونگی به‌کارگیری تئوری انتخاب در قلمروی روابط مدیر و کارکنانش گام‌به‌گام نشان داده‌ شده است. هدف تالیف این کتاب، ترویج «روان‌شناسی کنترل درونی» و تشویق مدیران، به دست کشیدن از «روان‌شناسی کنترل بیرونی» بود. در بخشی از متن این کتاب می‌خوانید: «تقریبا تمام مدیران براساس برداشت رایج و عرف معمول فکر می‌کنند علت رفتارهای افراد تحت مدیریت خود را می‌دانند، به‌گونه‌ای که حتی به ذهنشان هم خطور نمی‌کند ممکن است اشتباه کنند؛ به همین دلیل بسیاری از آن‌ها گیج و سردرگم هستند. مدیران با دانسته‌های کنونی خود نمی‌توانند به‌سوی کار کیفی که موسسه برای رقابتی سالم به آن نیاز دارد، حرکت کنند. به شکل دردناکی واضح و مشخص است که بسیاری از شرکت‌ها در دستیابی به تولید کیفی با شکست روبرو می‌شوند…»

نکته مهم: برای درک بهتر این کتاب نیاز به خواندن کتاب  تئوری انتخاب است.

 

 معرفی کتاب تئوری انتخاب

https://hedayatmizan.ir/site/content/16895

۴ سال پیش
ان شاالله که مدیران بتوانند از این نکات خوب ، بهره مند باشند .
خدا قوت جناب آقای بذرکار

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران