رویدادهای مدرسه

کار با خط کش


خلاصه :

کار با خط کش کشف کار با خط کش اندازه گیری با خط کش سانتی متر،میلی متر

مسلماً تاکنون کودک شما شکل های هندسی را فرا گرفته است او در نقاشی هایش از شکل هایی چون دایره، مربع، مستطیل و مثلث استفاده می کند و شاید هم سایر اشکال مثل ۶ ضلعی، ذوزنقه، لوزی و بیضی را نیز می شناسد. کودکان یاد می گیرند که شکل این اشکال را بدون اندازه گیری دقیق و استفاده از خط کش نقاشی کنند. امّا شما در این دوره می توانید پا را فراتر گداشته و کار با خط کش را به او یاد دهید.

در استفاده از خط کش سعی کنید پله به پله پیش بروید. و کودک نخست تا با فعالیت ها و مفاهیم ابتدایی تر آشنا کنید.در نخستین روزها و تمرین های با خط کش ابتدا از او بخواهید تا با خظ کشی مناسب خط هایی صاف بکشد. یعنی به او یاد دهید که چگونه با گذاشتن نوک مداد در کنار خط کش خطوطی صاف نقاشی کند.

بعد از اینکه او در این زمینه مهارت کافی پیدا کرد. او را تشویق به کشیدن خط های افقی و بعد خط های عمودی و مورب کنید . او در این مرحله می تواند با این مفاهیم نیز آشنا شود.

در مرحله بعد به کودک کمک کنید که با استفاده از چسباندن خط های عمودی و افقی به هم شکل های هندسی را ترسیم کند. او با تلاش و تمرین و گذشت زمان به این مهارت خواهد رسید امّا پیشبرد این کار به خود شما نیز مرتبط است. اینکه خودتان در ساده آموزی مفاهمی به کودک چقدر مهارت دارید ، نخست بهتر است با یک مشاور تربیتی و آموزشی درباره نحوه آموزششان صحبت کنید.

در مرحله بعد درباره خط کش و اینکه خطوط روی خط کش و اعداد روی آن چه معنی دارند صحبت کنید. بعتر است نخستین خط کش، مناسب جایگیری در دستان کودک باشد و خطوط و اندازه های آن یک سانتی متر به یک سانتیمتر مشخص شده باشند و حتماً عدد داشته باشند. بعد از آنکه به کودک مفهوم سانتی متر و اعداد روی خط کش را آموختید می توانید از او بخواهید تا یک سانت یک سانت خطوط را ترسیم کند.

در مراحل آخر که دیگر کودک در آستانه آموزش های دوره ابتدایی است . او قادر خواهد بود که از صفر تا عدد مورد نظر را خطی مستقیمی بکشد. بنابراین، نباید از کودکان انتظاراتی بیش از توانایی شان داشته باشید در این دوره اگر کودکتان توانست در کار با خط کش خط های صاف بکشد و بتواند تا حدودی اضلاع یک مربع یا مثلث را ترسیم کند، انتظار درک ریاضی از او برآورده شده است.

طور کلی هر چه والدین تلاش کنند تا ریاضی را با بازی به کودکشان آموزش دهند او از ریاضی به طور کاربردی تری در زندگی اش استفاده خواهد کرد و دچار اضطراب در فرایند یادگیری نخواهد شد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران