رویدادهای مدرسه

تعاطی علم و تجربه

بازدید دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از میزان

میزان و دانشجویان


خلاصه :

تجربه اندوزی معلمان آینده در میزان 

مدرسه میزان از روز نخست این که شکل گرفت با این نیت که جریان سازی فرهنگی و الگودهی پایدار باشد روشی به نام روش میزان را تدوین کرد.

از ابتدا بنا بر این بود که این روش مبتنی بر تجربیات علمی و همچنین برگرفته از مبانی فرهیخته تعلیم و تربیت دینی با رویکردی فطری باشد. پس از آن که تلاش ها به ثمر رسید و این روش به مرحله اجرا درآمد و پس از آنکه توانست موفقیت‌هایی را کسب کند توجه بسیاری از اهل فن و فعالان فرهنگی را به خود جلب نمود.

حال بزرگترهای مدرسه بر آن شدند که زکات این علم  که همان نشر بود داده شود.

در این سال‌ها مدرسه میزان با هر کانون و مبدایی که علاقه مند بهره گیری از تجربیات ارزنده این موسسه است تعاملی سازنده داشته.

که از جمله می‌توان به مدارسی که در حال حاضر مجری روش میزان هستند اشاره نمود.

یکی از مجامعی که ارتباط با آن بسیار مورد تاکید است فضاهای علمی و دانشگاهی است. اگر این دیدگاه در فضاهای علمی و دانشگاهی منتشر شود می توان امید داشت که جریانی قوی‌تر و با پایدارتر ایجاد گردد.

چندی پیش جهت آشناسازی دانشجویان رشته تربیت مربی در دانشگاه فرهنگیان از بنده دعوت به عمل آمد تا معرفی اجمالی از روش میزان داشته باشم. پس از آنکه این معرفی صورت گرفت و دانشجویان این دانشگاه بسیار علاقه مند شدند که از نزدیک اتفاقات مدرسه میزان را مشاهده کنند. بنابراین در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۸ به صورت دسته جمعی میهمان مدرسه ما بودند.

به نظر می رسد که روز بسیار پرباری بود و امیدوارم که این دانشجویان با انگیزه به زودی تبدیل به معلمینی تحول خواه گردند که می توانند نظام جامد و بی‌تحرک تعلیم و تربیت را نشاطی دوباره بخشند.

انشاالله

 

در بخش گالری این این مطلب برخی از نظرات  و نکات دانشجویان از این بازدید منعکس شده است

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران