معرفی

کاردستی در پایه دوم و اهمیت آن

کاردستی در کلاس دوم


خلاصه :

کاردستی برای کودکان می تواند به عنوان یک ابزار مهم در رشد و پرورش و خلاقیت آنان عمل کند. می توان به جرات گفت ، ساخت کاردستی برای کودکان کمتر از حل و پاسخگویی به سوالات درسی تاثیرگذار نیست .

کاردستی برای کودکان می تواند به عنوان یک ابزار مهم در رشد و پرورش و خلاقیت آنان عمل کند. می توان به جرات گفت ، ساخت کاردستی برای کودکان کمتر از حل و پاسخگویی به سوالات درسی تاثیرگذار نیست . ساخت کاردستی برای کودکان به تمرکز فکری و رشد و شکوفایی خلاقیت انان کمک می کند .

مطالعات روان‌شناسان درباره خلاقيت نشان داده است که خلاقيت نيز همانند ساير جنبه‌هاي انسان از الگويي پيروي مي‌کند. به نظر آنها خلاقيت در اوايل زندگي و ابتدا در بازي کودک ظاهر مي‌شود و به تدريج در جنبه‌هاي ديگر زندگي از قبيل کار ، مدرسه ، فعاليت‌هاي تفريحي و مشاغل تجلي مي‌کند.

در همین راستا در کلاس دوم دبستان میزان برای ترغبت دانش آموزان به ساخت کاردستی در صبحگاه و در صورت نیاز زنگ ناهار زمان مناسبی اختصاص داده شده است .

دانش آموزانی که کاردستی ساخته اند ، کارساخت های خود را به بچه ها نمایش می دهند و درباره ی مراحل ساخت و ایده و مورد استفاده آن در جمع دوستانشان صحبت می کنند و در صورت علاقه می توانند کاردستی خود را در زنگ تفریح در اختیار دوستانشان ( برای یاد دادن ساخت آن و یا بازی و ... ) قرار دهند .

در بعضی مواقع نیز به علت استقبال زیاد بچه ها و تعداد زیاد کارهای ساخته شده غرفه های کاردستی راه اندازی می شود و دانش آموزان به صورت نمایشگاهی به تماشای کارهای دوستانشان می پردازند .

عوامل تسريع‌کننده در رشد خلاقيت

 

وقت: کودکان براي خلاق شدن وقت زيادي لازم دارند تا با افکار و مفاهيم درگير شوند و با آنها بازي کنند و آنها را به اشکال نو و ابتکاري در آورند .

رغيب و تشويق: کودکان براي خلاقيت و خلاق بار آمدن به تشويق و ترغيب نياز دارند و انتقاد مانع خلاقيت ايشان مي‌شود .

 

مواد: بديهي است وجود مواد گوناگون مثلا کاغذ ، خمير و...براي تحريک خلاقيت در کودکان ضرورت دار .

 

محيط محرک: محيط خانه و مدرسه بايد با تشويق و راهنمايي کودکان در کاربرد مواد و اشيا ، خلاقيت ايشان را بر انگيزد .

 

روابط غير انحصاري والدين کودک: والديني که نه حامي افراطي و نه انحصارگر افراطي فرزند خود هستند، طبعا او را به استقلال و اتکا به خويش تشويق خواهند کرد و اين دو تاثير بيشتري در خلاقيت دارند .

 

روش‌هاي پرورش کودک:روش آزاد منشانه و آسان‌گير در پرورش کودکان درخانه و مدرسه خلاقيت را تسريع مي‌کند، در صورتي که سختگيري از آن جلو گيري مي‌کند .

 

فرصت کسب معلومات : خلاقيت در خلا انجام نمي‌گيرد ، بلکه مستلزم کسب معلومات است که زير بناي خلاقيت بشمار مي‌رود .

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۴ سال پیش
خیلی خوب بود استاد غلامی ، دست شما درد نکند

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

ممنون از نظر عزیزان .

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران