رویدادهای مدرسه

گزارش کوتاه از فعالیت‌های کتاب‌خوانی دانش‌آموزان

کتاب‌خانه‌ی کلاس‌دوم را بیش‌تر بشناسید


خلاصه :

آیا کتاب برای دومی‌ها یار مهربان است؟

ما سه کتاب‌خانه در کلاس دوم داریم.

کتاب‌خانه‌ی شماره‌ی یک

همه‌ی بچه‌ها می‌توانند از آن امانت بگیرند. تعداد کتاب‌های این کتاب‌خانه تقریبا هشتاد کتاب است که گاهی بیش‌تر هم می‌شود. ضمن این‌که هرماه هم ممکن است کتاب‌های جدیدی به این کتاب‌خانه اضافه شود. کتاب‌های این کتاب‌خانه شامل قصه‌های بلند و کوتاه و کتاب‌های شعر است.

کتاب‌خانه‌ی شماره‌ی دو

بچه‌هایی که بتوانند بیست کتاب امانت بگیرند و بیست قبض به مربی تحویل بدهند، مجوز استفاده از کتاب‌خانه‌ی شماره ۲ را خواهند گرفت و رسماً عضو این کتاب‌خانه می‌شوند. قبض کتاب‌خوانی یک برگه‌ی کوچک است که یک طرف آن اطلاعات کتاب و دانش‌آموز امانت گیرنده و طرف دیگر دو سوال از کتاب شامل محتوای کلی و پنج کلمه از آن است. کتاب‌های این کتاب‌خانه شامل کتاب‌های علمی، قرآنی و داستان‌های کوتاه و جذّاب است. ضمن این‌که دو ماه یک‌بار کتاب‌های جدید به این کتاب‌خانه اضافه می‌شوند.

 

کتاب‌خانه‌ی شماره‌ی سه (طلایی)

بچه‌هایی که علاوه بر بیست کتاب، ۱۵ کتاب دیگر هم بخوانند، می‌توانند عضو کتاب‌خانه‌ی طلایی ما شوند. کتاب‌های این کتاب‌خانه شامل کتاب‌های طنز، زندگی‌نامه‌ی مشاهیر، قصه‌های پیامبران و منتخب بهترین کتاب‌های مخصوص کودکان است.

 

پیرامون کتاب‌خانه لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • اعطای مجوز و نشان عضویت صرفا برای بالابردن ارزش کتاب و کتاب‌خوانی است. در واقع پاداش کتاب در ازای خواندن کتاب است. همان‌طور که قبلا گفتیم هیچ بچه‌ای برای خوردن کلوچه پاداش آب‌‌نبات نمی‌خواهد. برای خواندن کتاب پاداش تعیین نکنید و به بهانه‌های مختلف کتاب‌های خوب را به فرزندتان هدیه دهید.
  • همه‌ی بچّـه‌ها توان و قابلیت خواندن بیست کتاب و یا بیش‌تر را دارند. بنابراین برخورداری از این مزیّت برای همه‌ی دانش‌آموزان یکسان است و استعداد بالاتر صرفا سرعت دریافت مجوز یا نشان عضویت را بیش‌تر می‌کند.
  • اگر فرزندتان کتابی را به مدت زیادی امانت گرفته و آن را به کتاب‌خانه برنگردانده است، از او بخواهید کتاب را برگرداند و کتاب جدیدی بگیرد. دریافت قبض برای کتاب کاملا اختیاری است. حتی دانش‌آموزی که قبض گرفته هم می‌تواند کتاب را نخواند اما باید آن را برگرداند یا این‌که قبض را با کمک مربی کامل کند.
  •  دانش‌آموزانی که کتاب‌های بلا استفاده در منزل دارند و مدت زیادی از خواندن آن گذشته است، می‌توانند آن را به مدت محدود و یا دائمی در کتاب‌خانه‌ی مدرسه قرار دهند.

 

در پایان از همه‌ی والدینی که در این طرح کتاب‌خوانی با مدرسه همکاری داشتند سپاس‌گزاریم.

چنانچه سوال یا پیشنهادی دارید، حتما ما را مطلع سازید.

سلام علیکم
از تلاش‌های شما در جهت ارتقاء کتاب‌خوانی بچه‌ها متشکرم.
حسین جان که خیلی دوست دارد و مرتب در مورد کتاب‌ها در منزل صحبت می‌کند.
شرکت در دوره تابستانی "کتابستان" را هم بسیار دوست داشت.
طرح تقسیم کتاب‌خانه‌ها هم علاقه‌اش را بیشتر کرده است.
امکان دارد در مورد امانت محدود کتاب‌های منزل به مدرسه هم توضیح بیشتری بدهید؟
ممنونم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

ساجده حقیقی سلام علیکم از تلاش‌های شما در جهت ارتقاء کتاب‌خوانی بچه‌ها متشکرم. حسین جان که خیلی دوست دارد و مرتب در مورد کتاب‌ها در منزل صحبت می‌کند. شرکت در دوره تابستانی "کتابستان" را هم بسیار دوست داشت. طرح تقسیم کتاب‌خانه‌ها هم علاقه‌اش را بیشتر کرده است. امکان دارد در مورد امانت محدود کتاب‌های منزل به مدرسه هم توضیح بیشتری بدهید؟ ممنونم
سلام و احترام.
سپاس‌گزارم از لطف و نظر جنابعالی

اگر کتابی در منزل دارید که خوانده شده و ترجیحا قرار نیست در آینده هم برادر یا خواهر کوچک‌تر بخواند، می‌توانید تا تاریخ مشخصی مثلا یک ماه یا بیش‌تر در کتاب‌خانه قرار دهید. مدت وقف یا قابلیت امانت کتاب، با یک برگه به کتاب الصاق می‌شود.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران