مقالات

نقش اسباب بازی در تقویت خلاقیت و کنترل خشم کودکان

استفاده از اسباب بازی را مدیریت کنید


خلاصه :

اسباب‌بازی‌ها در تقویت خلاقیت‌ و کنترل خشم کودکان نقش مهمی دارند.

اسباب‌بازی‌ها می‌توانند در رشد عقلی، هوشی و جسمی کودکان و نوجوانان اثرگذار باشند. بازی کردن با اسباب‌بازی می‌تواند در خلاق بار آمدن کودکان و نوجوانان اثرگذار باشد.

بازی کردن با اسباب بازی در کنترل خشم کودکان موثر است؛ زمانی که اسباب بازی‌ در دسترس بچه‌ها باشد، با بازی کردن با آنها خشم خود را خالی کرده و این موضوع می تواند در کنترل خشم آنها اثر گذار باشد. وقتی کودکان و نوجوانان اسباب بازی برای بازی کردن در اختیار داشته باشند از آسیب رساندن به وسایل خانه صرف نظر کرده و ترجیح می‌دهند با وسایل خود بازی کرده و سرگرم می‌شوند.

بهترین اسباب‌بازی‌ها، اسباب‌بازی‌های ساده و ارزان قیمت هستند. خرید اسباب بازیهای گران قیمت برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی‌شود، زیرا خانواده‌ها معمولا این نوع اسباب‌بازی‌ها را برای بازی کردن در اختیار فرزندانشان نمی‌گذارند و همین باعث می‌شود تا بازی کردن با آن اسباب بازی برای فرزندانشان به آرزو تبدیل شود.

خانواده‌ها باید اجازه بدهند بچه‌ها با اسباب‌بازی‌هایشان بازی کنند، وقتی کودک اسباب بازی را بخواهد و نتواند با آن بازی کند دچار ناکامی و سرخوردگی می‌شود.

البته اسباب بازی‌ها فقط باید در زمان‌های خاصی و به صورت محدود برای بازی کردن در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد. نداشتن محدودیت زمانی در استفاده از اسباب بازی‌ سبب خواهد شد تا آنها وقت زیادی را به بازی اختصاص داده و از درس خواندن باز بمانند.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران