رویدادهای مدرسه

آشپزی

تجربه پختن کوکو سبزی در مدرسه

کوکو سبزی دلچسب


خلاصه :

برای فعالیت آشپزی، با بچه ها سبزی ها را پاک کردیم، شستیم، خرد کردیم، پختیم، سفره انداختیم و خوردیم. کوکوی دلچسبی بود.

تجربه پختن کوکوسبزی در مدرسه

هفته گذشته تجربه دل چسبی در کنار بچه ها داشتیم. فعالیت را با این نمایش شروع کردیم که یکی از مربیان مقداری سبزی خریده و برای پاک کردن آن نیاز به کمک دارد.

ابتدا با بچه ها به صورت گروه گروه سبزی ها را پاک کردیم. برخی از بچه ها نام بعضی از سبزی ها را می دانستند و نام برخی دیگر را نمی دانستند و یا اشتباهی می گفتند که حین پاک کردن با بچه ها در رابطه با اسم، عطر و بوی سبزی ها گفت و گو کردیم. تعدادی از بچه ها هم ساقه های پاک شده سبزی ها را در کیسه فریزر جمع آوری کردند تا در فرصت مناسب در منزل بکارند و به نوعی تولید سبزی بکنند.(جمع آوری ساقه ها و کاشت آنها ایده و تصمیم خود بچه ها بود.)

پس از شستن سبزی ها  مربی که سبزی ها را برای پاک کردن آورده بود تصمیم گرفت سبزی ها همانجا خرد و پخته شود (نمایش). بچه ها نیز یک به یک دستهایشان را شستند و با قیچی های شسته شده مشغول خرد کردن سبزی ها شدند.

برای آماده کردن کوکوسبزی هر دانش آموز (دانش آموزانی که خود به این کار تمایل داشتند) به تنهایی شکستن تخم مرغ را تجربه کرد که برایشان هیجان انگیز بود.

خلاصه با همکاری بچه ها مواد کوکوسبزی مخلوط و روی گازها پخته و آماده شد. آماده شدن کوکوسبزی با ساعت تغذیه بچه ها هم زمان شد و بچه ها برای خوردن لحظه شماری می کردند. درواقع دوست داشتند طعم دستپخت خودشون رو بچشند.

حالا دیگر کوکو  آماده بود وبوی غذا تمام فضا کلاس رو پر کرده بود. همراه بچه ها سفره انداختیم و ظرف ها را چیدیم. نان داخل سفره گذاشتیم و مشغول خوردن شدیم.

کوکو در چند نوبت آماده شد. سری اول کوکو ها را که بچه ها خوردند بشقاب ها را جمع کردند. سری بعدی کوکو که آماده شد بچه ها به بشقاب نیاز داشتند که با فکر و پیشنهاد خودشون سه چهار تا از بچه ها تمام بشقاب ها را برای خوردن مجدد کوکو شستند.

شاید گرسنه بودم نمی دونم ولی کوکوی خوشمزه ای بود و حسابی چسبید.

این فعالیت یکی از فعالیت هایی بود که تقریبا همه بچه ها در آن شرکت داشته و فعال بودند.

غنی سازی محیط جهت پرورش حواس، رشد عضلات ظریف و درشت دست، ایجاد زمینه های محیطی برای نهادینه شدن عادت های مناسب با سبک زندگی صحیح (اعم ازبهداشت، تغذیه)و... برخی از اهداف و اصولی است که در این فعالیت گنجانده شده بود.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران