پاسخ به سوالاتی درباره روش میزان

آیا سرعت یادگیری در روش میزان کُند نیست؟

سوالات و شبهات خود را با ما در میان بگذارید ...


۰۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۲۲:۰۱:۰۰
۲۳۴


نباید فهم عمیق و ماندگار مفاهیم علمی فدای سرعت تدریس ­شود...

یادگیری وقتی محقق می­شود که فرد بتواند فعالانه برای به خاطر سپردن و درک عمیق وقت بگذارد و لذا تدریس معلم به تنهایی کفایت نمی­کند و در کنار تدریس زمان بیشتری باید برای تسلط بر مطلب زمان صرف کند. بنابراین وقتی که در کلاس سپری می­شود به علاوه­ی وقت یادگیری، زمان بیشتری از روش میزان ـ که از ابتدا فعالانه عمل می­کند ـ خواهد گرفت. به این نکته نیز توجه شود که در تدریس مستقیم، اگر هم سرعت بیشتر باشد اما یادداری به مراتب از روش میزان کمتر است. یعنی سرعت تدریس فدای تفهیم مطالب می­شود. در ضمن شاید در ابتدای امر سرعت یادگیری دانش­آموز به نظر کند می­رسد، لیکن یادگیری عمیق مفاهیم مبنایی و اولیه که همراه با آزادی و اختیار و در عین حال با تحریک حس کنجکاوی همراه است، به مراتب دانش­آموز را در یادگیری و به کار بستن مباحث ثانویه، سریع­تر و توامندتر از حالت تدریس مستقیم خواهد کرد. به بیان دیگر اینرسی بالای یادگیری مطالب مبنایی، خود باعث تامل و تفکر و در نتیجه تعمیق مطالب در ذهن دانش­آموز می­شود.



نمايش ديدگاه‌هاي بيشتر

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.