روش میزان

پاسخ به سوالاتی درباره روش میزان

آیا سرعت یادگیری در روش میزان کُند نیست؟

سوالات و شبهات خود را با ما در میان بگذارید ...


خلاصه :

نباید فهم عمیق و ماندگار مفاهیم علمی فدای سرعت تدریس ­شود...

یادگیری وقتی محقق می­شود که فرد بتواند فعالانه برای به خاطر سپردن و درک عمیق وقت بگذارد و لذا تدریس معلم به تنهایی کفایت نمی­کند و در کنار تدریس زمان بیشتری باید برای تسلط بر مطلب زمان صرف کند. بنابراین وقتی که در کلاس سپری می­شود به علاوه­ی وقت یادگیری، زمان بیشتری از روش میزان ـ که از ابتدا فعالانه عمل می­کند ـ خواهد گرفت. به این نکته نیز توجه شود که در تدریس مستقیم، اگر هم سرعت بیشتر باشد اما یادداری به مراتب از روش میزان کمتر است. یعنی سرعت تدریس فدای تفهیم مطالب می­شود. در ضمن شاید در ابتدای امر سرعت یادگیری دانش­آموز به نظر کند می­رسد، لیکن یادگیری عمیق مفاهیم مبنایی و اولیه که همراه با آزادی و اختیار و در عین حال با تحریک حس کنجکاوی همراه است، به مراتب دانش­آموز را در یادگیری و به کار بستن مباحث ثانویه، سریع­تر و توامندتر از حالت تدریس مستقیم خواهد کرد. به بیان دیگر اینرسی بالای یادگیری مطالب مبنایی، خود باعث تامل و تفکر و در نتیجه تعمیق مطالب در ذهن دانش­آموز می­شود.

روش میزان روشی خوبی است نسبت به تدریس مستقیم اما ضعف هایی نسبت به تدریس مستقیم دارد که عبارتند از :
کیفت فدای کمیت شده به دلیل ریز مفاهیمی با تاریخ های مشخص که دانش اموزان حتما باید در ان زمان ان مفهوم از درس را به اتمام برسانند.
حس رقابت بین دانش اموزان که باعث کم شدن کیفیت دروس میشود در تحویل درس ها اما به عنوان مثال در تدریس مستقیم دیگر رقابتی نیست به علت انکه دانش اموزان با هم درس ها را پشت سر میگذرانند.
اما در کل اگر کسی به فکر رقابت و سر هم نکردن تکالیف برای تحویل باشد واقعا روش خوب و کارسازی برای درس خواندن ایده ال است.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پیارسال
سلام بزرگترین مشکل روش خود روش میزان هستش
چرا که تو اختیاری بودن تحویل و مدتش نقص بوجود می آید چرا که دانش آزمونی که میخوان زود تر تموم کنن سرعت رو میبرند بالا درنتیجه عمدتا کیفیت میاد پایین از طرفی دوستانی که موکول میکنن آخر سال اونم سر سری میشه و فقط پاس کردن هست
بنظر من بزرگترین سوراخ روش عدم کارکردن و دید تستی هست که باید از سال های پایه و از سال دهم که آغاز رقابت هست این فرایند تستی و آزمون دادن استارت بخوره چرا که کسی که دو سال تست نزده سال آخر نابغه از مدرسه خارج نمیشه وعلت رتبه نیاوردن مدرسه هم این هست که سال آخر یهو شیب تستی کار کردن زیاد میشه و برخی دوستان کلا میذارن کنار درس رو و بنظرم میتونیم بخش عمده ای از از ریز مفاهیم رو بگذاریم رو کار تستی اینجوری هم کار پیش میره و هم کار تستی پیش میره
و اون رقابت کاذبی که آقای سعادتی هم گفتن مورد تاکید هست چون این رقابت به هیچ دردی نمی خوره و فقط یه رو کم کنی کودکانس که منجر به افت شدی کیفیت میشه
یاعلی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران