پاسخ به سوالاتی درباره روش میزان

در این روش دانش آموزان بی انگیزه دچار مشکل نمی شوند؟

سوالات و شبهات خود را با ما در میان بگذارید ...


۰۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۲۲:۰۱:۲۷
۲۶۲


چه روش­هایی برای ایجاد انگیره در این افراد به کار می­رود ؟

با عنایت به این که انگیزه­های درونی به مراتب سودمندتر از انگیزه­های بیرونی در روش­های سنتی است (نمره، توبیخ و ...) اما آیا در این روش دانش­آموزان بی­انگیزه دچار مشکل نمی­شوند؟ چه روش­هایی برای ایجاد انگیره در این افراد به کار می­رود ؟

انگیزش­های بیرونی مثل نمره و توبیخ و ... راه حل های کوتاه مدت و موقت و عمدتا در دراز مدت مخرب است ، چراکه انگیزه امری درونی است و متاسفانه در روش­های متداول، با محرک­های کاذب بیرونی انگیزه­های افراد را تخریب می­کنند. در صورتی که در روش میزان امکان برنگیختن انگیزش­های درونی متنوع و مطابق با شخصیت­های مختلف قابل تحقق است. انگیزه­هایی از قبیل : تحریک حس کنجکاوی، آینده نگری، ایجاد احساس نیاز، بلندپروازی، بها دادن به حس استقلال طلبی، انگیزش­های عقیدتی و مذهبی، بهادادن به استعدادهای واقعی و نهفته افراد، انطباق توقعات با توانایی­های افراد، شناسایی و برطرف کردن اعتیادهای زیستی یا رفتاری دانش­آموز، شناسایی و برطرف کردن اختلالات یادگیری و .... . جالب است که در روش میزان از همان هفته­های ابتدایی سال تحصیلی بی­انگیزگی افراد مشخص شده، مشاوران و معلمین راهنما می­توانند با دقت و در زمان بیشتر به دانش­آموزان کمک رسانده و آنها را هدایت تحصیلی نمایند.



نمايش ديدگاه‌هاي بيشتر

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.