معرفی

پیام سرکوبگر‌ی‌های تازه بن سلمان: از مسیر پادشاهی من کنار بروید..


خلاصه :

...

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در مطلبی بازداشت‌های اخیر شاهزاده‌های سعودی را حاوی پیام مهمی از سوی محمد بن سلمان برای مخالفانش دانست.

ولیعهد عربستان قصد داشت این هفته با بازداشت شاهزاده‌های ارشد این پیغام را به گوش منتقدان خانواده سلطنتی برساند: جرات نخواهید کرد با جانشینی من برای تاج و تخت سلطنتی مخالف کنید.

منابع آگاه هدف اصلی سرکوبگری‌های تازه بن سلمان را شاهزاده احمد بن عبدالعزیز، برادر ملک سلمان و یکی از تنها سه عضو هیئت بیعت که وظیفه انتخاب پادشاه و ولیعهد سعودی را برعهده دارند، می‌دانند. احمد بن عبدالعزیز کسی است که در سال ۲۰۱۷ با ولیعهدی بن سلمان مخالفت کرده بود. چهار منبع نزدیک به خاندان سلطنتی می‌گویند بازداشت شاهزاده‌های سعودی با هدف اطمینان از پیروی از خاندان حاکم آل سعود، پیش از جانشینی نهایی بن سلمان در صورت مرگ یا کناره گیری ملک سلمان از قدرت، صورت گرفت. جائیکه مدتهاست زمزمه‌های نارضایتی از خاندان آل سعود در این سال‌ها شنیده شده است.

محمد بن سلمان، بازداشت‌شدگان اخیر را متهم کرده که با قدرت‌های بیگانه از جمله آمریکایی‌ها و دیگران برای کودتا ارتباط برقرار کرده‌اند. رویترز به نقل از یکی از منابع مطلع، بازداشت شاهزاده‌های سعودی را تلاشی پیشگیرانه از سوی ولیعهد توصیف کرد تا مطمئن شود هنگامیکه زمان آن فرا رسد شورای بیعت، به رسیدن او به تخت پادشاهی مُهر تائید خواهد زد.

شاهزاده احمد ۷۸ ساله روز جمعه به همراه محمد بن نایف، ولیعهد پیشین عربستان که سال ۲۰۱۷ بن سلمان ولیعهدی را از او گرفت، بازداشت شد. پسر شاهزاده احمد و برادر محمد بن نایف نیز روز جمعه در فهرست بازداشتی‌ها قرار داشتند. منابع مطلع از این بازداشت‌ها می‌گویند این شاهزادگان در ویلا‌های سلطنتی در ریاض نگهداری می‌شوند و به برخی از آن‌ها اجازه ارتباط با خانواده هایشان داده شده است.

دو منبع آگاه و یک دیپلمات ارشد خارجی می‌گویند در حالیکه ولیعهد سعودی بی‌رحمانه رو به جلو می‌رود تا قدرت خود را تحکیم بخشد، شاهزادگان ناکام عربستانی در کنار شاهزاده احمد و محمد بن نایف، به عنوان گزینه‌های بالقوه برای تصاحب تاج و تخت گرد آمده‌اند.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران