محتوای درسی

فیلم‌های مستند تاریخی برای روزهای تعطیل-۲


خلاصه :

روزهای «مدرسه از راه دور» را با تماشای مستندهای تاریخی، متفاوت سپری کنید!

برای مرور شیرین تر و آشنایی جذاب تر با وقایع تاریخ معاصر، تماشای این دو مستند را در ادامه دو مستند قبلی، پیشنهاد می‌کنم. 

چه خوب است اگر اعضای خانواده را هم در تماشای این مستندها همراه کنید.

پیشنهاد سوم:

رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۷ برای تقسیم فلسطین به دو بخش عربی و یهودی نشین، یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر محسوب می شود، جلسه ای کاملا ویژه و خاص که رای یک دولت در آن بحث برانگیز بود. دولت انگلستان با اینکه خود زمینه ایجاد رژیم صهیونیستی را به وجود آورده بود در این جلسه رای ممتنع داد و از آنجا بود که بازی انگلیسی رو شد.

مستند «بازی انگلیسی» به روند شکل گیری رژیم صهیونیستی و اعلام موجودیت اسراییل می پردازد؛ علاوه بر این نحوه حمایت بزرگ ترین حامی آنان یعنی انگلستان، بخش دیگر این فیلم را تشکیل می دهد.

لینک تماشا در آپارات:  https://www.aparat.com/v/FmPrE

پیشنهاد چهارم:

مستند «پرزیدنت آکتور سینما (داستان یک پیروزی بدون جنگ)» روایت‌گر تلاش‌های میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، جهت ایجاد رفاه برای مردم شوروی است. گورباچف معتقد بود تا زمانی که تنش‌های شوروی با کشورهای غربی و به خصوص آمریکا ادامه داشته باشد، رسیدن به اقتصاد موفق ناممکن است، به همین دلیل اولویت عالی خود را تنش زدایی و برقراری رابطه و مذاکره با آمریکایی‌ها قرار داد.

لینک تماشا در آپارات: https://www.aparat.com/v/ClV9K

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران