روش میزان
۲
پاسخ به سوالاتی درباره روش میزان
با توجه به جو عمومی جامعه و دانشگاه که عمدتاً مبتنی بر تدریس مستقیم و ارائه به صورت سخنرانی است، آیا تحمل و توانایی دانش¬آموزان در استفاده از این شیوه¬ها - خصوصا در مدت زمان طولانی – در محیط¬های غیر از میزان کم نمی¬شود؟
سوالات و شبهات خود را با ما در میان بگذارید ...
خلاصه :
اصل ایجاد انگیزه و حرکت در دانش آموزان است که در این صورت گذر زمان در قبال شنیدن مطالب از استاد و فهم دقیق آن حس نمی شود.اولا این نکته یکی از مهمترین برکات روش میزان است که دانشآموز در فرآیند یادگیری فعال است، نه منفعل ! لذا ایشان نمیتواند در مدت زمان طولانی منفعل باشد! ثانیاً عرض شد که امکان بهره مندی از کرسیهای مباحثه برای دانش آموزان علاقه مند برقرار است و ثالثاً با توجه به عدم وجود شرایط تحمیلی از قبیل زنگ و ... گاهی دیده می شود دانش آموزان مدت ها در حال مطالعه و یا استفاده از سایر منابع دیداری، شنیداری و ... است. اصل ایجاد انگیزه و حرکت در دانش آموزان است که در این صورت گذر زمان در قبال شنیدن مطالب از استاد و فهم دقیق آن حس نمی شود.