دلنوشت

نکاتی جالب درباره کانگوروها


خلاصه :

بخوانید

صدای استرالیا- آیا می‎دانستید که کانگوروهای ماده می‌توانند جنسیت فرزندانشان را تعیین کرده و یا حتی زمان بارداری خود را به تعویق بیاندازند؟

کانگوروها دارای ویژگی‎هایی هستند که برخی از آنها بسیار جالب است. این ویژگی‎ها عبارتند از:

– چهار نوع کانگورو وجود دارد که عبارتند از کانگوروهای قرمز، آنتیلوپین، خاکستری شرقی و خاکستری غربی.

– کانگوروی قرمز بزرگترین جانور کیسه دار جهان است که می‌تواند تا ۲ متر رشد کند. سرعت آنها می‌تواند تا ۶۵ کیلومتر در ساعت برسد و در یک بار جهش می‌توانند به ارتفاع ۳ و طول ۷٫۶ متر بپرند.

– کانگوروها وقتی روی زمین هستند فقط پاهای عقب خود را حرکت می‌دهند اما وقتی در آب هستند برای آنکه بتوانند شنا کنند هر یک از پاها را بطور مستقل حرکت می‎دهند.

– کانگوروها تنها گونه‎های جانوری هستند که از پریدن به عنوان ابتدایی‎ترین روش برای جابجایی استفاده می‌کنند. پرش برای کانگوروها یک وسیله سریع که نیاز به صرف انرژی کمی برای جابجایی دارد محسوب شده و به آنها اجازه می‌دهد تا فواصل طولانی را حتی در مواردی که آب و غذای کافی وجود نداشته باشد بپیمایند.

– کانگورهای ماده می‌توانند جنسیت نوزاد خود را تعیین کرده و حتی در مواقعی که شرایط محیطی برای کانگوروهای کوچک مناسب نیست، بارداری خود را به تعویق بیاندازند.

– همانند تمام جانوران کیسه دار، کانگوروها خیلی زود متولد می‌شوند به عنوان مثال در مقایسه با بارداری انسان‎ها نوزاد کانگورو در هفته هفتم بارداری به دنیا می‌آید. بعد از تولد آنها از طریق کانال تولد در حالیکه فقط مقداری از جنین بزرگتر هستند و توانایی دیدن نیز ندارند به کیسه مادر خود منتقل می‌شوند و پیش از آنکه جهان هستی را لمس کنند چند ماه در این کیسه زندگی می‌کنند.

– کانگوروهای جوان در ابتدا وقتی از چیزی می‌ترسند به داخل کیسه مادر خود می‌پرند.

– کانگوروها از قدرت شنوایی قوی برخوردار هستند و این توانایی را دارند که گوش خود را بدون تکان دادن سر در جهت‎های مختلف تکان بدهند.

– کانگوروها حیواناتی اجتماعی هستند و در گروه‎هایی که دست کم در آن ۳ یا ۴ کانگورو وجود دارد زندگی می‌کنند. البته در برخی از این گروه‎ها تعداد کانگوروها به ۱۰۰ عدد نیز می‌رسد.

– تعداد کانگوروها در استرالیا از انسان‎ها بیشتر است. این حیوان نماد ملی استرالیا بوده و می‌توان تصویر آن را بر روی تمبرها، سکه‎ها و هواپیماها مشاهده کرد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران