رویدادهای عمومی

بانویی با دلی پر خون، اما سربلند و شجاع


خلاصه :

بَشّر الصابِرین

امروز، پانزدهم ماه رجب، سالروز وفات حضرت زینب کبری(س)، سومین فرزند از برگزیده‌ترین خانواده‌ی عالم، حضرت علی(ع) و فاطمه‌ی زهرا (س) است. شاهد شجاع و قهرمان بی بدیل واقعه‌ی کربلا، صاحب عزایی با دلی پُرخون که در عین اسارت، تبیین فلسفه‌ی عاشورا و افشای جور و ستم بنی امیه را سرلوحه‌ی زندگی خود قرار داد. 

اعمال روز 14 رجب
اعمال روز 15 رجب

هرچند داغ واقعه‌ی جانسوز عاشورا و بی طاقتی دیدار دوباره‌ی برادر و خاندانش باعث شد عمری کوتاه پس از واقعه‌ی عاشورا داشته باشد، اما بدون شک بیشترین تاثیر را توانست بر مراقبت از بازماندگان و حفظ حقایق کربلا بگذارد.
وفات این بزرگ بانوی عالم در سال ۶۲ هجری قمری و تنها یک سال پس از واقعه‌ی عاشورا را بر همه‌ی شیعیان جهان و شما همراهان عزیز تسلیت گفته و مطلب را با فرازی از سخنرانی شجاعانه‌ی آن حضرت در دوران اسارت و در برابر یزید به پایان می‌بریم:
"ای یزید آیا گمان می‌بری این که اطراف زمین و آفاق آسمان را بر ما تنگ گرفتی و راه چاره را بر ما بستی که ما را به مانند کنیزان به اسیری برند، ما نزد خدا خوار و تو سربلند گشته و دارای مقام و منزلت شده‌ای؟... زود باشد که به اجداد خود ملحق شوی و آرزو کنی کاش شل و گنگ بودی و نمی‌گفتی آنچه را که گفتی و نمی‌کردی آنچه را کردی… به خدا سوگند نشکافتی مگر پوست خود را، و نبریدی مگر گوشت خود را … ای یزید! هر کید و مکر که داری بکن، هر کوشش که خواهی بنمای، هر جهد که داری به کار گیر، به خدا سوگند هرگز نتوانی نام و یاد ما را محو کنی … هرگز ننگ این ستم را از خود نتوانی زدود… روزهای قدرت تو اندک و جمعیت تو رو به پراکندگی است، در روزی که منادی حق ندا کند که لعنت خدا بر ستمکاران باد."
 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران