دلنوشت

پیرامریک اوبامیانگ


خلاصه :

پیرامریک اوبامیانگ

مهاجم سابق باشگاه بروسیا دورتموند و فعلی آرسنال درتاریخ ۱۸ ژوئن سال ۱٩۸٩ میلادی درشهر لاوال فرانسه از پدرومادری گابنی الاصل متولد شد.

آکادمی فوتبال آ ث میلان جایی بود که پیرنوجوان فوتبال خود را درآنجا آغاز کرد درتمامی رده های سنی میلان بازی کرد و مهارت فوتبال بازی کردن را دریکی از بهترین باشگاه های ایتالیا و اروپا آموخت. اوبامیانگ نوجوان موفق شد به همراه تیم نوجوانان میلان مقام چهارم تورنومنت قهرمانی نوجوانان را کسب کرده و در سال ۲۰۰۸ با امضای قراردادی حرفه ای به عضویت تیم بزرگسالان میلان درآید.

امضای قرارداد با تیم بزرگسالان میلاد نقطه عطفی درزندگی حرفه ای اوبامیانگ محسوب میشد. هرچند او بلافاصله پس از امضای قرارداد به باشگاه دیژون فرانسه قرض داده شد. اوبای جوان درسراسر فصل ۰٩/۲۰۰۸ برای دیژون بازی کرد و موفق شد در ۳۴ بازی ۸ گل برای این باشگاه فرانسوی به ثمر برساند.

درسال ۲۰۰٩ میلادی کادرفنی میلان تصمیم گرفت تا مجددا اوبامیانگ را به صورت قرضی راهی تیم دیگری کند. درهمین راستا وی به باشگاه لیل فرانسه در لوشپمیونه قرض داده شد جایی که به دلیل ترافیک درخط حمله اوبامیانگ رقابت بسیارسختی را برای حضوردرترکیب این تیم با دیگرمهاجمان داشت ودرنهایت تنها با انجام ۱۴ بازی و زدن ۲ گل به کارخود دراین تیم پایان داد.
باشگاه فرانسوی بعدی که اوبامیانگ بازهم به صورت قرضی به آنجا منتقل شد موناکو بود جایی که اوبا به سختی فرصت حضوردرترکیب اصلی را می یافت ودرنهایت با حضور در ۱٩ دیدار و تنها ۲ گل زده فصل ناموفق دیگری را درلیگ فرانسه سپری کرد.

سرانجام حضورقرضی اوبامیانگ درباشگاه های فرانسوی با تصمیم میلان مبنی برفروش وی خاتمه یافت و باشگاه سنت اتین درسال ۲۰۱۱ پیرامریک اوبامیانگ را به خدمت گرفت. اما این بارحضور مهاجم گابنی درسنت اتین بسیارمتفاوت ازفصل های گذشته بود و اوبا موفق شد در۸۷ بازی ۳۷ گل برای سبزپوشان سنت اتین به ثمربرساند رکوردی که موجب جلب توجه باشگاه های بزرگ اروپا به وی شد و درنهایت با قراردادی جذاب و قابل توجه راهی بوندس لیگا و بروسیا دورتموند شد.

حضور اوبامیانگ در دورتموند قطعا نقطه اوج دوران بازی وی محسوب می شود چرا که او زیرنظر یورگن کلوپ و پس از خروج روبرت لواندوفسکی از این تیم به مهاجم اصلی زنبورها بدل شد و گلهای بسیاری را برای دورتموند به ثمر رساند. اوبا حدفاصل سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ موفق شد تا در ۲۱۳ بازی ۱۴۱ گل برای دورتموند به ثمربرساند.

اوبامیانگ در ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی و درحالی که مدت ها زمزمه های خروج وی از سیگنال ایدونا پارک به گوش می رسید در نهایت و پس از مذاکرات طولانی آرسنال و دورتموند درنهایت به جمع توپچی ها منتقل شد تا فصل جدیدی را در زندگی حرفه ای خود آغاز کند.

اگر محتوا را دوست داشتید عضو شید

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران