دلنوشت

تاریخچه ی پیدایش شیشه


خلاصه :

پیدایش شیشه از کجا پیداشد

سلام دوستای گلم. من درباره تاریخچه شیشه مختصر و مفید براتون توضیح میدم. تاریخچه پیدایش شیشه و کشف آن با تاریخ تمدن بشر شروع میشه. انسان های اولیه با صیقل دادن سنگ، کاربرد های بسیاری برای آن می آفریدند. گدازه های آتش فشانی که بیشتر آنها شفاف بودند، باعث شد تا از سنگ برای ساخت شیشه که خاصیت بلورین داشت استفاده شود. مصر، ایران و بین النهرین اولین نقاط دنیا بودند که آن را بکار بردند. در سال 100 میلادی شهر اسکندریه مصر مهمترین مرکز تولید شیشه جهان شد. با اختراع شیشه صنعت ساختمان سازی رونق گرفت. از گذشته تا حال، شیشه جزئی از معماری محسوب می شود و انتقال دهنده نور خورشید به داخل اداره ها  و ساختمان ها است که باعث میشود محیط کار با نشاط و سرزنده و کارایی کارکنان افزایش یابد.

از شیشه برای کنترل دما و عایق بدون صدا و حرارت و صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده میشه. هنر مایع کردن شیشه و آن را به شکل های زیبا در آوردن، هنر شیشه گری است. ابتدا از شیشه برای ظروف و لوازم تزیینی که دارای نقش های زیبا بودند، استفاده می شد. به دلیل در دسترس نبودن شیشه برای همه، برای تزیین کاخ ها و خانه های شاهزادگان استفاده می شد. در قرن بیست، صنعت شیشه، مقاوم سازی شد و به خاطر بازتابندگی از شیشه به عنوان عدسی و ابزار ستاره شناسی و پزشکی استفاده میشه.

در سال 1550 میلادی هم زمان با دوره تیموریان شیشه وارد ایران شد که در گنبد مساجد و اماکن مذهبی استفاده شد و پس از آن در ساختمان سازی و معماری مورد استفاده قرار گرفت.

لطفا بچه ها و آقا ها نظرشان را بدهند.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پیارسال
بسیار عالی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران