رویدادهای عمومی

سایپا

خودرو شاهین

خودرو


خلاصه :

داخل سایپا شاهین...

داخل سایپا شاهین

 

برای اولین بار که طراحی داخلی شاهین را می بینید، چند مورد در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می کنند. اول از همه اینکه یک طراحی ارگونومی دارد و دسترسی راننده به تجهیزات و قسمت های مختلف را آسان کرده است، با این حال جذابیت و جسارتی که در قسمت بیرونی خودرو شاهد هستیم در داخل کابین کمتر به چشم می خورد و پویایی بالایی ندارد. موضوع دیگر کیفیت پایین قطعات داخل کابین است و درحالی که شاهین یک خودروی کاملا جدید به شمار می رود، اما برای ساخت اکثر قسمت های داشبورد و کنسول از پلاستیک های خشک استفاده شده است که چندان مطابق طراحی روز صنعت خودرو نیست. قطعا استفاده از چرم نرم و یا حتی طراحی دو رنگ می توانست به جذابیت بیشتر داخل کابین کمک کند. با این حال صندلی های عقب سایپا شاهین فضای مناسبی برای پای سرنشینان عقب و همچنین سر آنان به همراه داشته است، ولی طراحی آنان قدری ساده بوده و برخلاف بعضی رقبای موجود در بازار فاقد زیر آرنجی برای سرنشینان عقب است. صندلی های عقب خودرو همچنین ثابت بوده و برای افزایش حجم صندوق بار امکان جمع شدن ندارد.

مشخصات سایپا شاهین

خودروی سایپا شاهین در دو تیپ مختلف S و G به مشتریان عرضه می شود که یکسری تفاوت ها در امکانات آنان دیده می شود، در غیر این صورت بخش فنی سایپا شاهین در دو تیپ ذکر شده یکسان بوده و هر دو نسخه دارای طول کلی 4446 میلی متر، عرض 1771 میلی متری، ارتفاع 1490 میلی متری و همچنین فاصله بین دو محور 2650 میلی متری هستند. در زیر کاپوت سایپا شاهین یک موتور توربوشارژر 1.5 لیتری یورو 5 با حداکثر قدرت 110 اسب بخاری و گشتاور 165 نیوتن متری فعالیت می کند که نیروی آنان توسط جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

بررسی اجمالی

پس از آن‌که خودروسازان ایرانی مجددا مورد اعمال تحریم‌های بین المللی قرار گرفتند و شرکای خارجی آن‌ها را ترک کردند، شاهد عرضه محصولات جدیدی از این خودروسازان بودیم که در حقیقت نسخه ارتقا یافته محصولات فعلی محسوب می‌شوند. سایپا شاهین نیز محصول جدید و ملی سایپا است که پس از تیبا، ساینا و کوییک به بازار عرضه خواهد شد. سایپا شاهین موارد مشترک زیادی با خودروهای گفته شده دارد اما از تفاوت‌هایی نیز بهره‌مند است. برای مثال سایپا پیشرانه M15 نصب شده در این خودرو را به توربوشارژر مجهز کرده که قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به گذشته ارائه می‌دهد. در مورد گیربکس نیز صحبت‌هایی از نصب جعبه دنده پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک به میان آمده است. مطابق اطلاعات رسمی که تاکنون از مصاحبه‌های مدیران سایپا منتشر شده، سایپا شاهین در چند تیپ به بازار عرضه خواهد شد و اگر شرایط خوب پیش برود، از زمستان 1399 شاهد ورود سایپا شاهین به خیابان‌های کشورمان خواهیم بود. در حال حاضر سایپا شاهین در دو تیپ نیمه فول و فول به بازار عرضه می‌شود. نسخه نیمه فول سایپا شاهین S نام دارد و نسخه فول آپشن نیز سایپا شاهین G نام گرفته است که به امکاناتی نظیر سانروف، سیستم چندرسانه‌ای، سانروف و دکمه‌های کنترلی روی فرمان مجهز خواهد بود

بررسی سایپا شاهین

سايپا شاهين که در ابتدا رهام نام داشت، چند سالي در سايپا مورد بررسي قرار گرفت و حتي اين خودرو چندين بار در نمايشگاه هاي مختلف خودرويي رونمايي شده بود. اما بالاخره در سال 99 اين شرکت توانست شاهين را به مرحله توليد برساند. خودرويي که نام آن تا سال ها رهام بود اما به يکباره نام ديگري براي آن اتخاذ شد. در هر صورت اواسط سال 99 شمسي بود که پيش فروش سايپا شاهين توسط اين خودروساز شروع شد و در اواخر سال اولين سري اين خودرو تحويل مشتريان شد. سايپا شاهين را بايد نقطه عطفي در خودروسازي سايپا بدانيم زيرا طراحي اين خودرو به صورت کامل توسط اين شرکت انجام شده و پلتفرم استفاده شده براي اين خودرو، طوري است که خودروهاي ديگري همچون کراس اوور و هاچ بک نيز روي آن پياده سازي خواهد شد. سايپا شاهين در سگمنت سدان هاي جمع و جور شهري قرار مي گيرد و با سرمايه گذاري عظيم سايپا، اين خودرو به مرحله توليد رسيده است. براي اين خودرو تست هاي تصادف مختلفي انجام شد و حتي اين خودرو به خارج از کشور براي انجام تست هاي تصادف نيز ارسال شد، کاري که خودروسازان وطني تا قبل از آن انجام نمي دادند.

 

سلام پاورپوینت مطالب را کامل می کند.
حتما تا آخر بخوانید

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

مطلب بروز رسانی شد

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران