دلنوشت

دانستنی ها درباره دنیای زیر آب

دنیای هیجان انگیز زیر آب


خلاصه :

دنیای زیر آب با دنیای ما بسیار متفاوت است و شگفتی های زیادی دارد...

دنیای زیر آب  با دنیای ما فرق دارد ، سکوت ترسناکی دارد و آدم ها همیشه علاقه داشتند تا در مورد این دنیای عجیب بیشتر بدانند.ما اگر بخواهیم به دنیای زیر اب برویم باید یک لباس مخصوص بپوشیم. اسم این لباس لباس غواصی هست.

این لباس مثل پوست دلفین ها هست و کمک میکند که ادم ها زیر آب راحت تر شنا کنند و آب به زیر لباس هاشون نرود.. تابحال با لباس غواصی زیر آب رفتید؟  اگر ماهی ها زیر آب آدمها را با این لباس ببیند همه فرار می کنند و فکر می کنند کوسه هست و آمده تا ان ها رو بخورد اما کمی که بگذرد عادت می کنند و فرار نمی کنند.

کسی که غواص هست ، نمیتواند معمولی نفس بکشد و یک کپسول اکسیژن که مثل کپسول آتش نشانی هست به روی دوش او  وصل هست و شلنگی دارد که به کلاه و نزدیک دهانشان وصل می شود و به وسیله ی آن می تواند نفس بکشد. نفس کشیدن روی زمین خیلی راحت تر از نفس کشیدن زیرآب هست. ماهی ها که زیر اب زندگی می کنند این سختی ها را ندارند زیرا ماهی ها آب شش دارند و ما شش داریم.

امروز می خواهم چند تا از دیدنی های عجیب زیرآب رو به  شما نشان بدهم.پس همزمان فایل پاورپوینت پیوست را هم نگاه کنید.

1- این عکسهای زیبا از ماهی های رنگارنگ و لاک پشت های زیبای زیر اب گرفته شده. دنیای زیر اب هم خیلی قشنگ و رنگارنگ است.

عجایب دنیای زیر آب + تصاویر | لست سکند

2- این عکس یک یک شهر تاریخی که تقریبا 1300 سال پیش ساخته شده و الان در عمق 40 متر زیر آب قرار گرفته است. .خوشبختانه با گذر زمان این ‏شهر و ساختمان های آن زیر آب خیلی خراب نشدند و هنوز دیوارها و ساختمان های آن مشخص هستند. این دریاچه مصنوعی و شهر تاریخیش در کشور چین هست.

عجایب دنیای زیر آب ‏

3- این عکس هم یکی از جذاب ترین رستوران های جهان است که 5 متر زیر دریا ساخته شده است. در این رستوران 14 میهمان می توانند باشند. ‏وقتی میهمان های این رستوران از پله های آن پایین می روند خود را درون دنیایی از ماهی ها و آبهای آبی دریا می بینند. ‏‏

عجایب دنیای زیر آب ‏

4- آدم ها زیر آب هم موزه ساختند. این عکسی که میبینید یکی از معروف ترین موزه زیر آب در جهان است که در کشور مکزیک هست و مجسمه ‏های زیبایی نیز دارد که فقط برای این موزه  و توسط هنرمندان مشهوری ساخته شده اند. این موزه را می توانیدازقایق ‏هایی که کف شیشه ای دارند از بالا ببینید یا علاقه مندان به شیرجه زدن در آب و غواصی کردن می توانند به راحتی این ‏موزه را از نزدیک مشاهده کنند. ‏ ‏

عجایب دنیای زیر آب ‏

5- این آکواریوم در سال 1984 تاسیس شده و یکی از پرطرفدارترین موزه ها در هست و هر سال حدود دو میلیون بازدید کننده دارد. این آکواریوم در کنار آبهار اقیانوس آرام قرار گرفته وَ آب آن مستقیما از اقیانوس وارد ‏می شود و بیش از 600 نوع موجود دریایی متفاوت در این آکواریوم وجود دارد.

عجایب دنیای زیر آب ‏

6- قطب جنوب : هرچند قطب ‏جنوب یکی از دور افتاده ترین نقاط زمین بحساب می آید ولی در عین حال زیبایی های دست نخورده خاصی نیز دارد. این منطقه که پر از آبهای یخ زده می باشد یکی از منابع مهم برای تحقیقات دانشمندان محسوب می شود. شکل های مختلف یخ هایی ‏که زیر آب شکل گرفته اند و دنیای موجودات و عجایب این قسمت از زیر آب از چشم آدم ها  دور مانده است. ‏

عجایب دنیای زیر آب ‏

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران