دلنوشت

به نام خدا

قورباغه ها

قورباغه


خلاصه :

قورباغه و وزغ جانوري دوزيست از راسته بي‌دمان، وزغ و قورباغه ها هم در خشکی و هم در آب زندگی می کنند، آنها از جانوران خونسرد به شمار می روند. 

گونه‌ها قورباغه

قورباغه طلايي

گونه‌اي

قورباغه طلايي

۳۷۰۰ گونه از قورباغه‌ها و وزغها در دنيا وجود دارد که به غير از جنوبگان (قاره قطب جنوب) در همه نقاط دنيا مي‌توان آنها را يافت. برخي از آنها عبارت‌اند از:

 

قورباغه سبز

وزغ سبز

وزغ بيلچه‌پاي

قورباغه نيزه سمي

 

 

قورباغه درختي

بعضي از قورباغه‌هاي مناطق گرم با زندگي روي درختان و بوته‌ها سازگاري پيدا کرده‌اند. بعضي از گونه‌ها هرگز درختان را ترک نمي‌کنند و حتي روي درختان، توليد مثل مي‌کنند. بيشتر قورباغه‌هاي درختي داراي انگشتان بلند و دست و پا هستند که روي آنها صفحه‌هاي چسبناکي براي گرفتن شاخه‌ها و برگهاي نرم وجود دارد. بعضي از قورباغه‌ها با استفاده از انگشتان پرده دارشان که به عنوان بال پرواز به کار مي‌برند، از اين درخت به آن درخت مي‌پرند. اين قورباغه درختي جنگلهاي باراني آمريکاي مرکزي، يک قورباغه پرنده‌است که از اين درخت مي‌پرد. او در حالي که روي شاخه‌ها راه مي‌رود، حشرات را شکار مي‌کند

 

 

 

.غذای قورباغه ها

در حقیقت قورباغه ها به طور کلی گیاه خوار نیستند و گوشت هم میخورند.

قورباغه ها حشرات ، حلزون ها ، عنکبوت ، کرم و حتی ماهی های کوچک را هم میخورند حتی برخی از قورباغه های بزرگ تر نیز موش هم میخورند!

یکی از حقایق جالب در مورد قورباغه ها این است که آن ها دندان ندارند درست مانند مارها ، آن ها غذای خود را به طور کلی می بلعند چون نمی توانند آن را بجوند. قورباغه ها معمولا از فک بالایی خود برای نگه داشتن طعمه استفاده می کنند نه جویدن آن.

یکی دیگر از حقایق جالب در مورد قورباغه ها زبان چسبنده آن هاست که در عرض یک ثانیه بیرون می آید و طعمه به آن می چسبد و قورباغه قبل از اینکه طعمه بتواند واکنشی از خود نشان بدهد ، زبان خود را جمع می کند!

آن ها هم چنین از پشه ها ، پروانه ، سنجاقک نیز تغذیه می کنند و انواع بزرگتر آن ها حشرات بزرگ تر مثل ملخ و بچه لاک پشت و حتی قورباغه های کوچک تر را نیز می خورند!

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران