دلنوشت

آخرین وضعیت تلسکوپ فضایی جیمز وب


خلاصه :

تلسکوپ فضایی جیمز وب آخرین تلسکوپ هست که تا الان دیدین

باشگاه خبرنگاران جوان - شب گذشته تلسکوپ فضایی جیمز وب به مکانی رسیده که از آنجا می‌تواند اعماق فضا را بررسی و اسرار زیادی را کشف کند.

براساس گزارش digitaltrends، تلسکوپ فضایی جیمز وب پس از یک سفر تقریباً یک میلیون مایلی شب گذشته به لاگرانژ ۲ رسید. این تلسکوپ در طول سفر طولانی خودش توانست آینه اصلی ۱۸ قسمتی خود را باز کرده و به دانشمندان کمک کند تا جهان را در دوره جدیدی از اکتشافات فضایی رصد کنند.

 

 

 

در حالی که تلسکوپ فضایی به مقصد خود رسیده، کار اکتشاف آن تا پنج ماه دیگر آغاز نخواهد شد. در این مدت زمانی تیم وب آینه‌ها را تراز کرده و ابزار علمی جیمز وب را فعال می‌کنند.

 

بیل اوکس، مدیر پروژه جیمز وب گفت: "در طول ماه گذشته، تلسکوپ فضایی جیمز وب به موفقیت شگفت‌ انگیزی دست یافت؛ این پیروزی ادای احترامی است به همه افرادی که سال‌ها و حتی دهه‌ها برای اطمینان از موفقیت مأموریت صرف کردند. ما اکنون در آستانه تراز کردن آینه ها، فعال سازی و راه اندازی ابزار و آغاز اکتشافات شگفت انگیز هستیم".

بخشی از ماموریت جیمز وب در فضا

بر اساس گزارش‌ها، جیمز وب در مقایسه با هابل قدرتمندتر است و می‌تواند اولین کهکشان‌های جهان را رصد، تولد ستارگان و سیارات را آشکار و سیارات فراخورشیدی با پتانسیل حفظ حیات را جستجو کند.

 

 

مأموریت ۱۰ میلیارد دلاری تلسکوپ فضایی جیمز وب را می‌توان یک شاهکار قابل توجه از تلاش بشر در نظر گرفت. حتی قبل از این‌ که تلسکوپ شروع به نگاه کردن به اعماق فضا کند، تیم به دستاورد‌های زیادی دست یافته و یک رصدخانه بسیار پیشرفته را ایجاد کرده که باید در فیرینگ موشک قرار بگیرد و سپس در حین سفر فضایی خود باز شود.

اوکس افزود:"ما یک قدم به کشف اسرار کیهان نزدیک‌تر شده‌ایم؛ من نمی‌توانم منتظر بمانم تا اولین نما‌های جدید جیمز وب از کیهان را در تابستان امسال ببینم."

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران