دلنوشت

برندی که لب تاپ های خوبی درست می کند

برند LENOVO (لنوو)

خوب که نه عالی


خلاصه :

لینک خرید محصولات Lenovo https://www.digikala.com/brand/lenovo/

شرکت لنوو توسط فردی به نام لیو شوانژی همراه ۱۰ مهندس در سال ۱۹۸۴ و ابتدا با نام لجند (Legend) در شهر پکن تاسیس شد. امروزه این شرکت چند ملیتی چینی به یکی از بزرگترین تولید کنندگان لپ‌تاپ، کامپیوتر، موبایل و تجهیزات جانبی در دنیا تبدیل شده است.

این شرکت در ابتدا کار خود را با وارد کردن تلویزیون آغاز نمود که با شکست مواجه شد. سپس اقدام به توسعه مداری برای کامپیوترهای IBM نمود که این محصول بعنوان اولین موفقیت لنوو شناخته می‌شود. در حال حاضر لنوو در بیش از ۶۰ کشور دنیا شعبه دارد و تولیدات خود را به بیش از ۱۶۰ کشور عرضه می‌نماید.

تاریخچه برند لنوو

شرکت لنوو در سال ۱۹۹۰، موفق شد اولین کامپیوتر ساخته شده توسط خود را وارد بازار نماید. این شرکت در سال ۱۹۹۳ با پیشی گرفتن از دو شرکت اِی‌اِس‌تی و کامپک به بزرگترین تولیدکننده داخلی رایانه در چین تبدیل گشت. شرکت لجند در سال ۱۹۹۹ به مقام بزرگترین فروشنده رایانه شخصی در منطقه آسیا-اقیانوسیه (به غیر از کشور ژاپن) دست یافت و به منظور نوآوری در تولید رایانه و تأمین نیازهای مشتریان خود، اقدام به ایجاد چند مرکز تحقیق و توسعه نمود.

در سال ۲۰۰۳ نام خود را به لنوو تغییر داد و بعد از این تاریخ با واحد مربوط به تولید رایانه شخصی شرکت آی‌بی‌ام ادغام شد و و این واحد را که پیشتر زیان‌ده بود به سوددهی رساند و میزان فروش آن در سطح جهان افزایش یافت. طبق برآوردهای دو شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای فناوری اطلاعات گارتنر و آی‌دی‌سی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۰، شرکت لنوو بعد از چ‌پی، ایسر و دل چهارمین شرکت بزرگ فروش لپ تاپ در دنیا اعلام شد. گارتنر میزان رایانه‌های فرستاده شده به نقاط مختلف جهان توسط شرکت لنوو را ۹٫۱۴ میلیون واحد تخمین زد. در سال ۲۰۱۲ لنوو با ارسال ۱۳٫۸ میلیون دستگاه رایانه، پس از اچ‌پی، در رتبه دوم قرار گرفت.

نام لنوو

این شرکت در سال ۲۰۰۳ نام لنوو را برای خود انتخاب نمود که از «Le» ابتدای نام Legend و novo به معنای نوین در زبان لاتین تشکیل شده است. همچنین نام چینی آن به معنای تداعی ایده‌ها یا خلاقیت می‌باشد.

محصولات لنوو

از محصولات شرکت لنوو می‌توان به لپ‌تاپ‌های تینک‌پد و رایانه‌های رومیزی تینک‌سِنتر که به همراه بسته‌های نرم‌افزاری تینک‌ونتج ارائه شده و  نمایشگرهای تینک‌ویژن و انواع لوازم جانبی رایانه اشاره نمود. این شرکت به بازار داخلی چین، رایانه سرور و سایر ابزارهای دیجیتالی را نیز ارائه می‌دهد. همچنین با تولید دوربین دیجیتال، تلفن همراه، باتری گوشی  و تجهیزات شبکه فعالیت خود را توسعه بخشیده است.

 

End

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران