رویدادهای مدرسه

آنچه در نیمه مهر ۱۴۰۱ در کلاس هدیه های آسمانی رخ داد

در کاخ نمرود


خلاصه :

پسران پایه سومی در کلاس هدیه های آسمانی

چهارمین جلسه درس هدیه های آسمانی پسران عزیز کلاس سومی مان با گفتگو و تمرکز روی داستانی زیبا و عبرت آموز از یکی دیگر از پیامبران بزرگ الهی سپری شد.
نیت این بود که فرزندانمان به صورت غیرمستقیم با مفهوم «رب و ربوبیت» بدون به کار بردن آن واژه آشنا شوند .
حضرت ابراهیم علیه السلام به عنوان یکی از پیامبران بزرگ الهی از رسولان اولوالعزم و جد کبیر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است.
او نیز از کودکی همانند پیامبر اسلام خداپرست بود ولی در میان اقوامی زندگی می کرد که غیر از خدا را می پرستیدند. برخی به پرستش اجرام آسمانی مثل ماه و خورشید و ستاره مشغول بودند و برخی به پرستش بت ها اشتغال داشتند و در این میان نمرود پادشاه سرزمین بابل نیز ادعای خدایی میکرد حضرت ابراهیم علیه السلام با هر گروهی مطابق اعتقادشان احتجاج می‌کرد و به لطف الهی آنها را شکست می داد .
در برابر کسانی که به رب بودن اجرام آسمانی اعتقاد داشتند با استناد به طلوع و غروب و ناپایداری آن‌ها تبری خودش را اعلام می کرد
در برابر کسانی که به ربوبیت بتها معتقد بودند نیز با ماجرای شکستن بتها و گذاشتن تبر بر روی دوش بت بزرگ ناتوانی بت ها را به اثبات رساند .
در این جلسه پیرامون ماجرای احتجاج او با نمرود گفتگو شد که چگونه با زیرکی توانست از مغلطه نمرود جلوگیری و ناتوانی او را به اثبات برساند.
ماجرای احتجاج حضرت ابراهیم علیه السلام با نمرود در قرآن کریم بیان شده است
«آیا آن کس را که خداوند به او پادشاهی داده بود ندیدی که با ابراهیم درباره پروردگارش مهاجر و گفتگو می کرد زمانی که ابراهیم گفت خدای من کسی است که زنده می کند و می میراند گفت من هم زنده می کنم و میمیرانم !ابراهیم گفت خداوند خورشید را از مشرق می آورد پس تو که ادعا می کنی حاکم بر جهان هستی خورشید را از مغرب بیاور در اینجا بود که آن مرد کافر مفقود و وامانده شد و خداوند به او مستم کار را هدایت نمی کند.»
چنانچه والدین گرانقدر بتوانند، امشب در مورد ماجرای امروز کلاس هدیه های آسمانی، با پسرانمان گفتگو فرموده و نیز در مورد ارتباط چهاردهمین سوره از قرآن کریم با مطالب امروز از او بپرسند، در تعمیق اهداف حاصل شده موثر خواهد بود . ان شالله

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران