رویدادهای مدرسه

نقاشی روی کاغذ غولی!

پیش دبستان یک


خلاصه :

در این هفته روی کاغذ غولی، شهر ایده آل مون رو نقاشی کردیم

در هفته ای که گذشت سعی کردیم تا اتفاقات جذابی برای بچه ها رقم بزنیم.
در ابتدای هفته برای تقویت دست ورزی بچه ها یه کار بسیار موثر انجام دادیم.همه باهم کارگاه خمیر سازی راه انداختیم و با آرد و آب خمیر های رنگی درست کردیم.
این فعالیت بسیار به تقویت مهارت دست ورزی بچه ها کمک می کند. مخصوصا قسمتی که بچه ها باید برای اینکه خمیرشان رنگ یکنواختی بگیرد در چند مرحله به آن رنگ اضافه کنند و مدام آن را ورز دهند.
در زنگی دیگر بازی پنالتی راه انداختیم و بچه ها به نوبت ضربه زده و هرکس گل می زد درون دروازه قرار می گرفت.
در روز دوشنبه آزمایش آتشفشان را انجام دادیم
روی آبی که با رنگ خوراکی قرمز کرده بودیم روغن ریختیم و با انداختن قرص جوشان درون آن آب می جوشید و خودش را روی روغن می برد و دوباره به زیر می آمد
که یک جورایی تداعی فوران آتشفشان را داشت
قبل از آن هم به دیدن فیلم هایی از فوران آتشفشان ها پرداختیم.
در یک زنگ برنامه پتوی پرنده داشتیم و پتویی آورده شده و بچه ها روی آن می ایستادند و در طول اتاق با سرعت کشیده شده و از این پتو سواری لذت می بردند و کیف می کردند.
اینکه با ساده ترین وسایل بتوانیم بیشترین لذت را ببریم آموزشی خوبی برای بچه های ماست که همیشه نباید همه امکانات برای لذت بردن مهیا باشد.
در زنگی دیگر بازی سه گانه حلقه عنکبوتی داشتیم. ابتدا باید بچه ها از زیر توری بدون اینکه به آن بخورند رد شده و مرحله بعد از بطری های سرگردان که از سقف آویزان شده اند عبور کرده و در آخر از توپ چرخان رد شده و توپ هایی که از ابتدا با خود حمل کرده بودند را طوری به حلقه ای چسبناک بیاندازند که توپ به آن بچسبد.
در یک بازی بچه ها با میزها و صندلی های داخل کلاس رانندگی می کنند و در چهارراه توقف و یا تصادف می کنند و همدیگر را به دکتر م رسانند.
این بازی ابداع خود بچه ها بود که کمی توسط معلمین هدایت گردید و به بیمارستان ختم گردید!
در یک روز دیگر بازی پهلوانک را داشتیم که بچه ها با گذاشتن روزنامه در زیر پیراهن خود پهلوان می شدند و از مراحل طراحی شده با موفقیت عبور می کردند.
ابتدا باید لاستیک را از جدا کرده و به جلو پرتاب می کردند و مرحله بعد از روی خط های لگویی با مهارت عبور کرده و در انتها با دقت زیاد کاغذ را از بین لیوان ها بکشد که لیوان روی لیوان پایینی قرار بگیرد.

در آخر ممنونیم از آقای جهانشاهی عزیز برای زحمت فیلم برداری و عکاسی

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران