رویدادهای مدرسه

تابلو مسئولیت ها!

پیش دبستان یک


خلاصه :

تابلوی مسئولیت ها، تابلویی برای تقویت حس مسئولیت پذیری....

این هفته هفته ای بود که باتوجه به پیشرفت بچه ها در موارد گوناگون اعم از نظم عمومی، مشارکت دسته جمعی در کارها، همراهی بیشتر در امور با همکلاسی های خود و ...، تصمیم بر این شد که تابلو مسئولیت ها را آغاز و به بچه ها در حیطه های گوناگون مسئولیت دهیم.
نیاز اولیه این برنامه همراهی همه باهم برای داشتن مدرسه ای بهتر است و با وجود اینکه نام یک نفر در تابلو برای مسئولیت خاص نوشته می شود اما بقیه باید به او کمک کرده و او صرفا راهبری دارد و همه باهم باید آن مسئولیت را انجام دهند.
نحوه تعیین مسئولین هم به این صورت است که یا هدف پررنگ کردن بچه ای بخاطر موارد تربیتی هست که او خودش مسئولیت دلخواهش را انتخاب می کند و یا نوآموزی در زمینه خاصی مانند بردن کتاب و حتی درست کردن کتاب برای خود فعالیت بالایی داشته و به صلاحدید مربیان مثلا مسئول کتابخانه می گردد.
این تابلو به دلیل اثر تربیتی بسیار بالایی که دارد که همان حس مسئولیت پذیری و آمادگی برای کسب مسئولیت های بیشتر در زندگی است، برای ما بسیار مهم بوده و از خانواده های محترم می خواهیم که توسط بچه ها این روند را دنبال کرده و در مورد آن با فرزندشان گفتکو نمایند و هدایت های لازم را در این زمینه داشته باشند.

درزنگ های این هفته بازی ها و فعالیت های گوناگونی داشتیم؛
آزمایشات مختلف مانند فرار رنگ ها در شیر و نترکیدن بادکنک پرآب
بازی فکری، بازی آزاد، طناب کشی، استخر توپ، بازی گرگ و خرگوش
بازی کماندوی منظم که در آن بچه ها باید به سرعت ابتدا کیف خود را برداشته و سپس کاپشن خود را تا کرده و در قفسه قرار دهند و در انتها کلاه و شال گردن خود را در قفسه خود بگذارند که سعس گردید در قالب بازی تمرین نظم و داشتن قفسه ای مرتب را داشته باشند.
به دلیل استقبال آنها پس از دیدن فیلم ربات و پیشنهاد چند نفر از نوآموزان برای تکرار این برنامه، زنگی را برای دیدن ربات های بیشتر قرار دادیم و آنها به دیدن ربات سم پاش مزارع که در ایران نیز وجود دارد و ربات سنگ بُر و ربات بارچین انبار و ... نشستند.

در انتها هم بچه ها نمایش با مزه آموزش رانندگی را دیدند و کلی خندیدند.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران