رویدادهای مدرسه

⭐ نمایشگاه دستاوردهای دخترانه میزان ⭐


خلاصه :

دبستان دخترانه میزان 

از هفته‌ی قبل با دعوتنامه‌های پررنگ و لعاب مدرسه، برای حضور در نمایشگاه دستاوردهای دبستان دخترانه‌ی میزان دعوت شده‌ایم و بالاخره  برای حضور امروز برنامه‌ریزی کردیم.
از در مدرسه که وارد می‌شویم حال و هوای مدرسه حالمان را بهتر می‌کند. در حیاط، نمایشگاهی برپاست از کارهای دبستان دو؛ از روزنامه دیواری گرفته تا کاربرگ و دفترچه، از فارسی گرفته تا علوم و ریاضی. در طرف دیگر فعالیت‌های متنوع از کارهای کلاسی به چشم می‌خورد؛ فعالیت اندازه‌گیری در ریاضی، فعالیت بازی با کسرها، فعالیت سوالات پرچمی در علوم، فعالیت ساخت کلمات مرکب، فعالیت جمله سازی و ... . از ذهنم می‌گذرد پس بازی‌هایی که دخترم در منزل تعریف می‌کند اینگونه است. علاوه بر دستورالعمل فعالیت، اهداف آنها هم ذکر شده است. هدف هایی مثل نشاط و شادابی، تقید به ارزش های دینی، بالا بردن خلاقیت و سایر اهداف درسی مطابق با اصول یازده گانه ی میزان و ... .
از طبقه‌ی همکف شروع می‌کنیم.. کاردستی‌های رنگارنگ پیش دبستانی بیننده را سر ذوق می‌آورد. یک طرف سفره‌ی هفت‌سین‌ها چیده شده؛ یک طرف نمدهای دوخت و دوز شده. یک طرف فعالیتی برای دست‌وزی و یک طرف فعالیتی برای تمرکز. نمی‌توانیم زیاد اینجا بمانیم از پله‌ها بالا می‌رویم‌‌. به اتاق ورزش که می‌رسیم نمایشگاه پایه سوم ما را به تماشا دعوت می‌کند. اینجا هم طیفی از فعالیت‌های مختلف در انتظارمان است‌. روزنامه دیواری و ماکت و کاربرگ همه حاصل دست دختران میزانی است. 
از پله‌ها که بالا می‌رویم کم کم با شور و هیجان نمایشگاه روبرو می شویم. دختران ارشد میزان، ما را به تماشای کارهایشان دعوت می‌کنند؛ یکی از  سیستان و بلوچستان ایرانی می‌گوید و دیگری از ترکمنستان همسایه. یکی از ساختمان مغز و نخاع می‌گوید و دیگری از گیاه باباآدم‌. یک اتاق ارائه‌های پایه چهارم است و دیگری ارائه‌های پایه سوم. دختران محجبه میزانی با وقار و متانت و با اعتماد به نفس مخصوص خودشان کارهایشان را ارائه می‌دهند و از آموخته‌هایشان می‌گویند‌. اتاق کوچکی هم به نقالی پایه سوم اختصاص داده شده است. یک اتاق هم با نام "میزان در یک قاب" برای نمایش فیلم‌هایی از فعالیت‌های مدرسه در نظر گرفته شده است. 
از این طبقه هم می‌گذریم. طبقه‌ی دوم هم مانند دو طبقه‌ی دیگر هم نمایشگاه دارد و هم ارائه. دختران اول و دوم با ذوق و شوق کودکانه‌شان از قدم‌های اول یادگیری می‌گویند هر کدامشان یک‌جور ما را به میز خودشان دعوت می کنند. یکی از ساعت می‌گوید و دیگری از آزمایش نور. آن یکی از شهر اصفهان می‌گوید و دیگری از شهر کرمان. این یکی توپ‌های ورزشی را چیده و دیگری بازی ریاضی که خودش ساخته است. اینجا هم یک اتاق کوچک برای نمایش کلاس اول در نظر گرفته شده است. نمایشگاه را با خاطره ای خوب از مشاهده ی تلاش های دخترانمان دبستان میزان ترک می‌کنیم به امید حضوری دیگر و مشاهده‌ی تلاشی دیگر.
آنچه در نمایشگاه دستاوردهای دبستان دخترانه میزان به چشم می‌خورد تلاش است و کوشش و در عمق نگاه‌های کادر مدرسه به ثمر نشستن روزها و ماه‌ها برنامه‌ریزی برای دختران توانمند میزانی. و نهایتا دانش‌آموزان میزانی با سادگی و آرامش ولی مقتدرانه و بااعتمادبه نفس توانسته بودند بخشی از آموخته های یک ساله شان را با علاقه و پشتکار به منصه ظهور بگذارند.
ان شاء الله دخترانمان آینده ساز ایران اسلامی باشند.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران