نهایت تجمل و شکوه! بررسی نسل جدید رولزرویس فانتوم 2017

مطلب کاملا بروز شده....


۲۷ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۱:۲۹
۱۳۱
۵


  بلاخره فانتوم به بازار آمد (مطلب کاملابروز شده)

رولزرویس معمولاً خودروهای جدیدی را در فواصل زمانی کوتاه عرضه نمی‌کند بنابراین از راه رسیدن نسل جدید فانتوم رویداد بسیار ویژه‌ای است. رولزرویس وظایف بسیار سختی را برای بهبود نسل جدید فانتوم بر دوش مهندسان نهاده و آن‌ها را مجبور ساخته تا بهترین عملکرد خود را نشان دهند.
قیمت پایه حدود 300 هزار پوندی تنها نقطه آغازین است زیرا مشتریان می‌توانند تقریباً از لیست شخصی‌سازی بی‌پایان رولزرویس هر چیزی را انتخاب کرده و مطمئن شوند هیچ دو فانتومی شبیه هم نیستند. البته اگر بیش از یک دستگاه را بخرید شاید این شباهت وجود داشته باشد!

رولزرویس فانتوم
کار خود را با طراحی خارجی فانتوم جدید آغاز می‌کنیم. اگرچه همان ابهت و ظرافت کلی نسل قبلی در فانتوم جدید باقی مانده اما این خودرو توجه بیشتری به جزئیات داشته است. چراغ‌های جلوی جدید با ظاهر تیز و استفاده از LED و لیزر در نوربالا نشان دهنده تکنولوژی بالای رولزرویس در این بخش هستند. جلوپنجره پهن‌تر نیز یکپارچگی بیشتری با اطراف خود دارد.

رولزرویس فانتوم
رینگ‌های 21 یا 22 اینچی فانتوم جدید تأکید بیشتری بر طراحی سرراست بدنه داشته و همچون همیشه نشان RR وسط آن‌ها همیشه ثابت باقی می‌ماند. بسته به رنگ انتخابی، بخش عقبی خودرو بیش از گذشته به چشم آمده و احساس عضلانی بودن را به بیننده منتقل می‌کند. ظاهر خاص سپر عقب به ایجاد این حس کمک بیشتری می‌کند.

رولزرویس فانتوم
همانند مدل قبلی، درب‌های عقبی برخلاف خودروهای مرسوم باز شده و درون خود چترهای معروف رولزرویس را جای داده‌اند. زمانی که داخل خودرو بنشینید درب عقب با فشار یک دکمه بسته شده و یا اینکه این کار را پیشخدمت بیرون خودرو انجام می‌دهد. فضای کابین به‌طور شگفت‌انگیزی ساکت و نرم بوده و در زمان حرکت احساس ایزوله بودن از دنیای بیرون بر شما غالب می‌شود.

رولزرویس فانتوم
کف‌پوش‌ها عمیق بوده و چرم بکار رفته مطابق انتظار نرم است. رولزرویس از تکنولوژی اطلاعات سرگرمی و ارتباطی به روز خود در فانتوم جدید سود برده و تأکید بیشتری روی احساس لوکس و خاص بودن داشته است. از ورودی‌های هوای کرومی گرفته تا دکمه‌های تنظیم دمای چرخشی منحصربه‌فرد، همه و همه احساس بسیار خوبی را به سرنشین منتقل می‌کنند.
پلتفرم آلومینیومی جدید باعث شده رولزرویس فضای کابین را افزایش دهد. حتی نسخه استاندارد فانتوم نیز فضای پای زیادی در عقب داشته و فضای کابین مدل‌هایی با فاصله محوری زیاد قابل وصف نیست.

رولزرویس فانتوم
اما این‌ها تنها چیزهایی نیستند که توجه خریداران را به خود جلب می‌کنند زیرا رولزرویس به مشتریان اجازه می‌دهد تک‌تک اجزای فانتوم جدید را شخصی‌سازی کنند. یک تکه از شیشه کشیده روی داشبورد پوشش دهنده ابزاری بوده که مقامات کمپانی آن را “گالری” می‌نامند. این بخش همانند یک صفحه کاغذ سفید عمل کرده و خریداران می‌توانند هر آنچه را که می‌خواهند سفارش داده و یا اینکه از طرح‌های خود شرکت استفاده کنند. این ابزار بی‌همتا بوده و اطلاعات واضحی به خریدارانی در این سطح ارائه می‌کند.

رولزرویس فانتوم
اگرچه بخش عقب کابین فانتوم جدید مکانی فوق‌العاده است اما شرکت انتظار دارد خریداران بیشتری بخواهند خودشان خودرو را برانند. نسخه استاندارد حتی تنظیمات شاسی با تمرکزی بیشتر روی راننده داشته البته این حالت به اندازه حالت اسپورت یا شیفترها گیرا نیست.
البته فانتوم هم‌اکنون دارای سیستم فرمان پذیری تمام چرخ‌ها است تا مانور پذیری خودرو در سرعت‌های پایین و پایداری در سرعت‌های بالا بهتر شود. با توجه به ابعاد خودرو، فانتوم در فضاهای بسیار تنگی می‌تواند بپیچد یا دور بزند. سیستم تعلیق بادی و مدیریت غلطش فعال نیز به‌صورت استاندارد وجود داشته و تمامی آن‌ها سعی در ارائه حد نهایی راحتی دارند. فانتوم جدید را می‌توان راحت‌ترین خودروی روی جاده خطاب کرد. تنها این نیست بلکه دست‌اندازها به طور فوق‌العاده‌ای جذب شده و سیستم غلطش فعال نیز از تکان‌های ناخواسته بدنه در زمان عبور از پیچ‌ها جلوگیری می‌کند.
برای چنین خودروی بزرگ و سنگینی، سیستم یاد شده به خوبی انجام وظیفه نموده هرچند عملکرد فانتوم جدید را نمی‌توان به عنوان یک خودروی اسپورت در نظر گرفت.

رولزرویس فانتوم
در جاده‌های باز شاهد هنرنمایی خودرو هستیم. صدای پیشرانه 12 سیلندر 6.75 لیتری توئین توربوی جدید به ندرت قابل شنیدن بوده و مهندسان تلاش داشته‌اند پرفورمنس پیشرانه در دورهای پایین ایجاد شود. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک فانتوم جدید عملکردی استثنایی داشته و کمک حال پیشرانه است. به ندرت می‌توانید تعویض دنده‌ها را حس کنید. رولزرویس در ساکت نگه داشتن کابین وسواس خاصی نشان داده و به لطف متریال خفه کننده صدای زیاد (شامل فوم مخصوص در لاستیک‌ها)، فانتوم جدید بسیار آرام‌تر و لطیف‌تر از نسل قبلی خود که ادعای ساکت‌تر بودن از هر خودروی دیگری داشت است.
بی‌شک رولزرویس فانتوم هیچ همتایی در دنیای خودرو نداشته و به همین دلیل است که کمپانی به عنوان “خوب اشرافی” از آن یاد می‌کند. خرید فانتوم همانند خرید یک قایق جدید یا ویلایی در بهترین منطقه است.
هشتمین نسل رولزرویس فانتوم شبیه هیچ خودروی لوکس دیگری نیست. این خودرو برای ارائه فضای کابین بسیار ساکت، تجمل بیشتر و بهبود همه‌جانبه نسبت به نسل قبلی از نو توسعه یافته است. رولزوریس تمامی قول‌های خود را در این خودرو عملی کرده و سدانی پرچم‌دار با شخصیتی واقعی و سطحی از شخصی‌سازی را ارائه کرده که خریداران را متحیر خواهد کرد…

 

مشخصات رولزرویس فانتوم جدید

قیمت: از 300 هزار پوند

پیشرانه: 12 سیلندر 6.75 لیتری توربوی بنزینی

قدرت/گشتاور: 563 اسب بخار/900 نیوتون متر

گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.3 ثانیه

حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 13.9 لیتر در هر صد کیلومتر

منابع و مآخذ:

برچسب‌های این مطلب:

علمی

چندرسانه‌ای :

Download Video: MP4




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

مطالب مرتبط