درباره دبستان دوره دوم میزان

(دبستان ۲ پسرانه)


۰۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۹:۰۱:۵۲
۱۹۹۱

چه آموختن؟ و چگونه آموزاندن؟ از اساسی‌ترین سوالات عرصه‌ی تعلیم و تربیت‌اند که تا کنون افراد فراوانی سعی در ارائه‌ی پاسخی مناسب به آن‌ها داشته‌اند.

باسمه تعالی ذکره

راه و روش ارتباط اولیا با ما

تلفن: ۶۶۵۲۲۴۰۰

خطوط داخلی:

مدیر دبستان دوره دوم (جناب آقای رحیمی، ۱۵۴)
بخش ثبت‌نام (جناب آقای جباری، داخلی 151)
بخش فناوری اطلاعات (جناب آقای هاشمیان، داخلی ۱۴۸)
بخش مالی (جناب آقای سیدی و جناب آقای بنار، داخلی ۱۴۳)
 

آدرس : تهران، میدان شهید تیموری، به سمت اتوبان شهید شیخ فضل الله، خیابان شهید لطفعلی خانی، خ پارس، کوچه محبت پلاک ۱

GoogleMap

برای کسب مهارت های مختلف با توجه به پیشرفت های سریع و گوناگون دنیا نیازمند اتخاذ شیوه ای مناسب جهت استفاده حداکثری از زمان و کسب مهارت ها می باشیم. این در حالی است که بیشتر آموخته های مهم ما حاصل تعامل با دیگران است. استفاده از عقاید و تجربیات گوناگون، احساس تنها نبودن و پشتیبان داشتن، همدلی و تقویت انگیزه ها، ترکیب مهارت ها و استعدادهای افراد، رشد فکری و عملی اعضاء و ... همه از ویژگی های کار گروهیست که بهترین شیوه جهت رسیدن به اهداف هر مجموعه ای می باشد. بنابراین با توجه به ضعف در کارهای گروهی بین افراد، ضرورت پرداختن به این موضوع دو چندان می باشد. با توجه به موضوعاتی که اشاره شد دبستان 2 میزان اولویت کار خود را به کارگروهی و شناخت آداب کارگروهی قرارداده است. امید که با عنایت خداوند و همکاری خانواده ها در این امر، روز به روز پرتوان تر ظاهر شود. ان شاءالله

پرسش های متداول:

الف) هدف از کارگروهی چه می باشد؟

بیشتر آموخته های مهم حاصل تعامل با دیگران است. استفاده از عقاید و تجربیات گوناگون، احساس تنها نبودن و پشتیبان داشتن، همدلی و تقویت انگیزه ها، ترکیب مهارت ها و استعداد های افراد، رشد فکری و عملی اعضا  همه از اهداف کار گروهی می باشد. با توجه به موضوعاتی که اشاره شد دبستان میزان 2 اولویت کار خود را به کار گروهی و شناخت آداب کار گروهی قرار داده است.

ب) گروه بندی شما بر چه اساس می باشد؟

با توجه به اصل آزادی عمل حداکثری که از اصول 11 گانه میزان است در انتخاب گروه ها دانش آموزان آزادانه می توانند گروه و هم گروهی خود را انتخاب کنند حتی علاوه بر گروه در انتخاب مربی و کلاس نیز حق انتخاب دارند و مربیان وظیفه نظارت خواهند داشت و در عین احترام به انتخاب دانش آموزان سعی بر این است که دخالت و ورود مربی حداقل باشد.

ج) نظارت بر عملکرد گروه (اعم از آموزشی و تربیتی) چگونه می باشد؟

نظارت های مستمر روزانه، هفتگی و ماهیانه وجود دارد و در صورت نیاز، مربی راهنمایی و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

د) آیا در گروه ها توسط مربی سر گروه و لیدر تعیین می گردد؟

خیر، مدیریت گروه و فعالیتهایشان به هیچ عنوان توسط مربی سیاستگذاری نمی گردد، و صفر تا صد کارگروهی توسط خود دانش آموزان مدیریت می گردد. با هدف پیشرفت در تعاملات حل مشکل مشکلات، تعیین سر گروه توسط مربی یعنی فرق گذاشتن بین دانش آموزان و برچسب دار کردن دانش آموزان که از لحاظ آموزشی و تربیتی صحیح نمی باشد.

ه)آیا در روش میزان تکلیف منزل وجود دارد؟

تجربه نشان داده تکلیف منزل به شکل قدیمی و سنتی نه تنها باعث پیشرفت دانش آموزان نشده بلکه باعث کاهش ارتباط و روابط دانش آموز با خانواده شده است و برای دانش آموزان فعالیت هایی مناسب جهت برنامه ریزی و غنی سازی  اوقات در منزل در نظر گرفته شده است که انجام این قعالیت ها نیز اختیاری می باشد و تمامی فعالیت های ارائه شده در جهت تقویت مهارت های دانش آموزان در تعاملات زندگی اجتماعی می باشد. در روش میزان فعالیت های مدرسه طوری طراحی و برنامه ریزی شده است که دانش آموز هر آنچه که باید انجام دهد در مدرسه انجام می دهد و دیگر نیازی به کار اضافه در منزل نمی باشد مگر در شرایط خاص برای دانش آموزان خاص که با صلاحدید مربی انجام می پذیرد، آن هم برای همگان به اندازه ی مشخص نمی باشد و هر دانش آموز صلاح حال خودش را دارد.دقیقاً مثل دارو که پزشک برای همه به یک میزان تجویز نمی کند و برای هر کس میزان مشخصی دارد تا اثر بخش باشد.

در انتها معتقدیم که اگر فعالیت های آموزشی در داخل مدرسه درست و دقیق طراحی گردد نیازی به تکلیف منزل وجود ندارد مگر در موارد خاص که آن هم میزان و دُز مشخص خواهد داشت.

برچسب‌های این مطلب:

آشنایی با ما



برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.