رویدادهای مدرسه

طلوعِ دوباره در تیـرماه

مــروری بر نخستین روز اردوی تابـسـتان


خلاصه :

اولین روز اردو چگونه گذشت؟...

تابستان بین‌الطلوعین مدارس است و اگر همراه با برنامه‌های شاد و متنوع باشد؛ خودش طلوعی دیگر می­شود. تابستان برای بچه‌های میزان به معنای جدایی از مدرسه تا مهر نیست؛ بیش از پنجاه درصد دانش‌آموزانِ دبستانِ یک، در اردوی تابستان حضور دارند. در نخستین روز اردو، بچه‌ها یک صبحگاه دسته‌جمعی و شاد را تجربه کردند.

 

در تابستان چه خبر است؟

 

کارگاه هنر و خلاقیت؛ جایی که بچه‌ها با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند، می‌توانند یک کاردستی خلاقانه بسازند. مربیان ثابت کارگاه آقای مختاری، آقای اعرابی و آقای بیرامی هستند که به گشایش دروازه‌های نوآوری در ذهن بچه‌ها کمک خواهند کرد. مواد اولیه‌ی امروز چوب‌بستنی بود! اینکه با این وسیله چه کارهایی می‌توان کرد، نیازمند حضور شما در کارگاه امروز بود!

 

کارگاه بازی؛ اصلا اسمش جذاب است و هر بچه‌ای از بودن در آن احساس لذت می‌کند. اینجا فقط یک بازی ساده اتفاق نمی‌افتد. بچه‌ها در این کلاس بازی‌های سنتیِ ایرانی را یاد می‌گیرند و با کمک هم‌گروهی‌های خود فکر کردن برای پیشبرد اهداف را می‌آموزند. آقایان احسانی و فرازمند در این کارگاه قرار است هم‌بازی بچه‌های پیش‌دبستان و کلاس اول باشند و آقایان روحی و کیوانی با دانش‌آموزان دوم و سوم بازی می‌کنند. امروز برای دسته‌ی اول بازی‌های حرکتی با لاستیک و توپ انجام شد و دسته‌ی دوم در حیاط دبیرستان مشغول بازی شدند.

 

ژیمناســـتیک؛ ورزشی که بچه‌ها معمولا دوست دارند و از آن استقبال می‌کنند. بچه‌های کلاس اول قبلا تجربه‌ی چنین کلاسی را داشتند ولی برای نوآموزان پیش‌دبستان کلاسی جدید بود. مانند پارسال، مربی ژیمناستیک استاد شیرخدایی هستند. کلاس امروز به گفت‌وگو و حرکات کششی اختصاص داشت.

 

کارگاه رباتیک؛ یا قول بچه‌ها ربات‌سازی! نقشه‌ای طراحی می‌شود که نتیجه‌ی آن یک ربات است. کار به همین سادگی نیست؛ دو مربی باتجربه وظیفه‌ی راهنمایی بچه‌ها را برعهده دارند. امروز آن‌ها صرفا نقاشی کشیدند و گفت‌وگو کردند ولی روزهای دیگر قرار است با کمک ذهن‌های خلاق خود، مربیان، والدین و دوستان خود را غافلگیر کنند..

 

پروژه‌ی بلندمدت و گروهی؛ این یک قلم مختص به دومی‌ها و سومی‌ها است. جلسه‌ی اول پروژه، صرفا ایجاد آمادگی در بچه‌ها برای شروع این رویداد جالب بود. اطلاعات بیشتر درباره‌ی اتفاقات پروژه را به روزهای بعد موکول می‌کنیم. لطفا در پیگیری اخبار اردو ما را همراهی کنید.....

 

#روش_میزان

#اردوی_تابستان_1398

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران