رویدادهای مدرسه

بیست‌و سوم‌تیرماه ۱۳۹۸ چه‌گونه گذشت؟

جشن میلاد؛ گرمای تابــستان و دبستان پسرانه‌ی مــیزان (دوره‌ی اول)


خلاصه :

یک روز خاطره‌انگیز در تابستان سپری شد.

یکشنبه 22 تیرماه 1398 مصادف با میلاد امام رضا(ع) است.  هوا به نسبت روزهای قبل کمی گرم‌تر شده است. بچه‌ها مثل هرروز قبل از رفتن به کلاس ها یک جا جمع می‌شوند تا با آقـا عزیزی و مربیان دیگر سلام و احوالپرسی کنند. اجتماعی که نامش صبحگاه است اما در مدرسه‌ی میزان کمی متفاوت است.

بچه‌های کلاس اول امروز یک شگفتانه (surprise) داشتند. یحیی جعفری، همکلاسی بچه‌ها که از دی‌ماه سال گذشته به فنلاند مهاجرت کرده بود، برای حضور در اردوی تابستان به ایران برگشته است. یحیی، دلتنگ مدرسه و دوستانش شده بود و از اینکه دوباره در بین بچه‌ها و مربیانش بود، اظهار خوش‌حالی می‌کرد.

 

آنچه در ادامه‌ می‌خوانید، گزارشی از اتفاقات امروز است:

 

کارگـاه ربـاتیک (پیش‌دبستان و اول):

امروز آخرین جلسه‌ی ساخت ربات فوتبالیست برای بچه‌های کلاس اول بود. جلسه‌ی آینده قرار است به بررسی و رفع اشکال احتمالی ربات‌ها پرداخته شود و بعد از آن بچه‌ها وارد فاز دوم کارگاه رباتیک می‌شوند که به ساخت ربات جنگ‌جو می‌پردازد.

نوآموزان پیش‌دبستان هم ساخت ربات‌های حل ماز (مسیریاب تودرتو) و نوریاب (تعقیب نور) را در دستور کار دارند.

 

کارگـاه بـازی (پیش‌دبستان و اول):

گرم کردن هدفمند و بازی ایرانی «هفت سنگ» از جمله برنامه‌های کارگاه بود. نوع گرم کردن قبل از بازی هر هفته تغییر می کند. هفته‌ی گذشته با هدف تقویت عضلات پا و این هفته با هدف تقویت عضلات دست پیگیری می شود. احتمالا نام هفت سنگ هم برایتان آشناست. آشنایی با بازی های اصیل ایرانی یکی از اهداف مهم کارگاه بازی در تابستان است.

 

کارگاه بازی (دوم و سوم دبستان):

تدبیر، راهبرد، نشاط، هدف‌گذاری، مدیریت زمان، کارگروهی و استقامت؛ همه‌ی آن چیزی که شما برای رشد یک کودک 8 تا 12 سال احتیاج دارید. اینجا یک کارگاه ساده نیست، اینجا میدان تمرین و آمادگی برای زندگی در عصر جدید است. بعضی از بازی‌ها حاصل خلاقیت و علاقه‌ی مربیان میزان است. برای آشنایی بیش‌تر با این بازی‌های خلاقانه اکیدا توصیه می‌شود فیلم های این کارگاه را دنبال کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

 

کارگاه نمایش خلاق (پیش‌دبستان):

منتقدین شش یا هفت ساله به نقد فیلم‌های اکران شده می‌پردازند. تحلیل آن‌ها بسیار جالب است. به نکاتی توجه می‌کنند که شاید از چشم یک منتقد رده بالای سینما هم مخفی بماند؛ البته اینجا فقط کارگاه نقد فیلم نیست! هر بار بعد از نمایش یک پویانمایی یا فیلم کوتاه، دانش‌آموزان به اجرای نمایش قسمتی از آن و یا روایتی متفاوت از داستان فیلم می‌پردازند. می‌توانید نظاره‌گر مثلث مشاهده، حل مسئله و خلاقیت را در این کارگاه باشید.

 

ژیمناستیک:

استاد «حسن شیرخدایی» که گوگل معرف بخشی از تجربیات اوست، قرار است آموزش دوازده مهارت پایه‌ی ژیمناستیک در تابستان را دنبال کند. جلسه‌ی امروز مهارت «لی‌لی رفتن» و تقویت عضلات پا بود.

 

کارگاه هنر و خلاقیت:

هر اتفاقی ممکن است در آن صورت می‌گیرد، از تولید ساعت شنی تا تولید کفش و دمپایی! امروز بچه‌ها دمپایی ساختند. وسیله‌ای که همه‌ی وقت بچه‌ها را در کارگاه گرفت. سه مربی به طور مداوم در حال راهنمایی و کمک به متربیان هستند و اجازه نمی‌دهند این کودکان درگیر نگرانی، آسیب یا کمبود اعتماد به نفس شوند

 

پروژه‌ی تابستانی (دوم و سوم دبستان):

همچنان فعالیت‌های پیوسته‌ای در جریان است. در ادامه‌ی کارگاه هفته‌ی پیش، امروز همان قوطی‌های شیرخشک تبدیل به یک وسیله‌ی بازی شدند. هر چه به قسمت‌های پایانی نزدیک می‌شویم، به ماجراهای جالبی برمی‌خوریم که احتمالا حاوی پیام مهمی برای بچه‌های میزان است. لطفا رویدادهای پروژه را دنبال کنید...

 

جشن تولد برای هشتمین امام (ع)

مهم‌ترین ایستگاه تابستانی امروز بود. زنگ دوم که به پایان رسید، جشن میلاد در طبقه‌ی اول شروع شد. ابتدای جشن با شور و هیجان و مسابقات بدون برنده همراه بود و بعد از آن شاهد مولودی‌خوانی مربیان میزان، آقایان حجة‌الاسلام کرمی و انصاری بودیم. مولودی که به پایان رسید، یک نمایش طنز اجرا شد و در پایان از بچه‌ها پذیرایی شد.

 

#روش_میزان

#اصل_شادابی_و_نشاط

#اصل_تقید_به_ارزش‌های_دینی

#اردوی_تابستان_1398

خدا قوت به همه همکاران

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
وای یادش به خیر!!

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران