رویدادهای مدرسه

تقدیم یک سبد شادی به دوستان سیل‌زده‌ام

سیل تـمام شد؛ نوبتِ رنگین‌کمان‌ است!


خلاصه :

می‌خواهیم رنگین‌کمان بسازیم!

تا اینجای کار همه چی معمولی بود! یه پایگاه تابستونی می‌رفتیم که توش می‌شد هم بازی کرد و هم کاردستی ساخت، کاردستی‌هایی که مال خودمون بود ولی آقاها می‌گفتن فعلا اینجا باشه بهتره، نمی‌دونستیم چرا ولی حالا فهمیدیم که با همین کاردستی‌ها می‌شه آدم‌هایی رو شاد کرد که احساس می‌کنن خیلی تنها شدن......ما می‌خوایم اونا رو شاد کنیم، مگه چه فرقی با ما دارن! شاید ما گرفتار این سیل می‌شدیم.... حالا اردوی تابستون یه رنگ و بوی دیگه داره.. می‌خوایم براشون رنگین‌کمون بسازیم، بعد از یک بارون سیل‌آسا..... یک رنگین‌کمون بزرگ از کاردستی‌هامون!

 

ماجراجویی‌ها کم‌کم به پایان می‌رسد و محصول نهایی پروژه قرار است صرفا یک کاردستی ساده نباشد! تا اینجای کار، دانش‌آموزان آموختند که چگونه احساس هم‌دردی کنند، چگونه با ساده‌ترین وسایل دورریختنی، کاردستی های جذاب بسازند و چگونه ‌می‌توانند با همین کاردستی‌ها دوستانشان در مناطق سیل­‌زده را شاد کنند..

 

اکنون فصل جدیدی از پروژه آغاز شده است. عروسک جورابی، بازی جذابی که با قوطی شیرخشک ساخته شد و یا هواپیمایی که امروز مراحل اولیه‌­ی ساخت آن طی شد، همه و همه وسیله‌ای برای هم‌دلی است. در لابه‌لای این ساخت و ساز، اهداف بزرگی نهفته است؛ گفت‌وگوی مداوم، حس مسئولیت پذیری، هم‌دلی، هوش اخلاقی، مهارت تجزیه و تحلیل، خودآگاهی و درک متقابل و ... تنها بخش کوچکی از اهداف پروژه‌ی تابستانه است.

 

احتمالا روزهای آخر، جذاب‌ترین بخش این پروژه خواهد بود.

در ادامه، فیلمی از جلسه‌ی امروز که ساخت کاردستی هواپیما بود، قابل مشاهده است.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران