پروژه‌ی مدرسه‌ی مطلوب ادامه دارد:

«هـــوای سالـــم» در مدرسه

از گفت‌وگو تا کاشت و پرورش


۱۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۴:۱۸
۱۱۴
۰


دختران کلاس دوم چگونه برای مدرسه‌ی مطلوب خود، هوای سالم را به ارمغان آوردند؟

پس از موضوع مدرسه و کلاس مطلوب، دختران کلاس‌دومی میزان، درگیر «آب‌وهوای مطلوب» برای مدرسه شدند و با گفت‌وگوهایی که در گروه‌ خود داشتند، به این نتیجه رسیدند که هرجا گل و گیاه و درخت زیاد است، هوای آن‌جا خوب است. بنابراین تصمیم گرفتند که برای کلاسشان گلدان درست کنند.

چگونگی کاشتن و بذر پیشنهادی را هم در کتاب علوم خود پیدا کردند. به کمک این کتاب، کار «خیس‌کردن لوبیاها» شروع شد.

در مرحله‌ی بعد، آن‌ها باید فکر می‌کردند که بعد از سه روز لوبیاهای خود را در چه چیزی بکارند؟ گلدان؟ یعنی گلدان بخرند؟! خیر؛ دخترهای ما از سلیقه و خلاقیت خود استفاده کردند تا گلدان بسازند. یک گلدان بسیار زیبا که از وسایل دورریختنی ساخته خواهد شد!

کم‌کم بطری‌ها و ظرف‌های دورریختنی در کلاس جمع شد. چهار کاغذ با رنگ‌های مختلف در اختیار دخترها قرار گرفت.

- خانم چه‌طوری تزئینش کنیم؟؟

حالا زمان آن رسیده بود که کتاب ریاضی با الگوهای رنگی‌اش به دخترها کمک کند. یک ساعت بعد بطری‌ها و ظرف‌های دورریختنی با هنر دست دخترهای گل‌مان به گلدان‌هایی زیبا برای کلاس تبدیل شدند..

کم‌کم لوبیاها جوانه زدند و منتظرند که با دست‌های کوچک گل‌های ما به درون خاک سفر کنند! همین‌طور هم شد. دختران ما با دستان کوچکشان، لوبیاها را می‌کارند، گیاه پرورش می‌دهند، گلدان می‌سازند و هوای مطلوب را برای کلاسشان رقم می‌زنند.

و حالا شنبه قرار است به گلخانه بروند تا هر سؤالی در مورد گلدان‌هایشان دارند، بپرسند و همچنین قلمه زدن را هم یاد بگیرند.

 

اهداف فعالیت:

  • آشنایی با آب‌وهواهای مختلف
  • آشنایی با نحوه‌ی کاشتن گیاهان
  • رشد خلاقیت

 

اصول به کاررفته‌ی روش میزان:

  • اصل یادگیری مبتنی بر تلاش
  • اصل خلاقیت
  • اصل ملاحظه تفاوت‌های فردی

 

برچسب‌های این مطلب:

دوم دبستان (دخترانه)




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.