معرفی

حضرت زهرا سلام الله علیها

فضیلت حضرت زهرا سلام الله علیها

حضرت مادر سلام الله علیها


خلاصه :

برای شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به روایت ۹۵ روز چه می توانیم بکنیم؟

در عظمت و بزرگی حضرت زهرا «س» همین بس که در نسب خانوادگی شهره جهان است، زیرا پدری چون حضرت محمد«ص»، اولین فرد جهان هستی در کمال و فضائل و مادری چون خدیجه کبری«ع» یکی از زن های کامله جهان هستی و دومین مسلمان و فداکارترین فرد در راه اسلام و همسری چون امیرمؤمنان علی«ع» که به منزله جان پیامبر«ص» و برترین انسان بعد از ایشان است و فرزندانی چون حسنین«ع» و زینبین«س» دارد. به راستی کجا می توان خانه ای جز خانه گلی فاطمه یافت که چنین انسان های بزرگی در آن جمع شوند.

امام صادق «ع» فرمود: «او صدیقه کبری است که قرن های گذشته بر محور شناخت او دور زده است.»(1)

چگونه می توان او را شناخت، در حالی که خدای متعال به پیامبر اکرم«ص» فرموده است: «یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک ولولا علی لما خلقتک ولولا فاطمه لما خلقتکما؛(2) ای پیامبر! اگر تو نبودی هستی را نمی آفریدم و اگر  علی نبود تو را خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود، شما دو نفر را به وجود نمی آوردم.»

پیامبر گرامی اسلام درباره او فرمود: «اگر [خوبی ها و] زیبایی ها به صورت انسانی درآید، او فاطمه خواهد بود، بلکه او برتر [از آن] است؛ به راستی که دخترم فاطمه برترین انسان روی زمین از نظر عنصر و ذات و از نظر شرافت وبزرگواری است.»(3)

مهدی صاحب الزمان«عج»، فاطمه«ع» را الگو و مقتدای خویش می داند و می فرماید: «و فی ابنه رسول الله لی اسوه حسنه، وسیردی الجاهل رداءه عمله و سیعلم الکافر لمن عقبی الدار؛(4) دختر رسول خدا«ص» زیباترین  الگو برای من است، و به زودی نادان، پستی عمل خویش را خواهد دید و کافران درمی یابند که پایان کار به نفع چه کسی است.»

برای حضرت مادر که حقیقتا حق مادری به گردن ما داره کوچیک ترین کاری که میتونیم انجام بدیم اینه که:مجلس روضه تو خونه هامون بگیریم هرچند با تعداد جمعیت کمی باشه.

جلسه های روضه شرکت کنیم و با حضورمون باعث دلگرمی امام زمانمون باشیم.

پشت پنجره های خونمون ویا سر درب منزل پارچه مشکی بزنیم.

نذری درست کنیم مثلا حلوا و بین همسایه هامون پخش کنیم.

و....

۴ سال پیش
سلام.
شاید به بچه های کوچک ۷یا۸ ساله بگیم حضرت زهرا سلام الله علیها کیه اون درک لازم نداشته باشند و یا نذری فقط بخورن و فقط بپرسند چرا و برای چی و حتی سیاه پوشیدن و پرچم زدن رو .
که همین ها هم کمرنگ شده متاسفانه و مظلومیت حضرت مادر بیشتر از پیش.
حضور در هئیت ها و سخنرانی های جذاب و عزاداری ها پیش نیاز خانواده ها هست تا مادر ها یاد بگیرن مادری حضرت زهرا سلام الله کنند و پدر ها پدری مولا امیر المومنین علیه السلام.
ما که هیچ وقت به پای اونا نمیرسیم اما میشه ادا شو در اورد؟
سالی یکبار و فقط یکبار سعی کنیم یک جلوه اونها رو تو زندگی تمرین کنیم.
یعنی میشه.....

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۴ سال پیش
دربار اهل بیت علیهم السلام ، محل رشد و تعالی ابناء بشر است . ای کاش ما و فرزندانمان از آن دور نشویم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران