دوره آموزشی

دانش افزایی اولیاء

کارگاه بازی های رایانه ای ؛ دنیای فراواقعی کودکان

دانش افزایی اولیاء


خلاصه :

دانش افزایی اولیاء

باسمه تعالی
کارگاه سواد رسانه ای
موضوع : بازی های رایانه ای ؛ دنیای فراواقعی کودکان

هدف کلی : مواجهه فعالانه با ظرفیت های آشکار و نهان بازی های رایانه ای

اهداف جزیی : آشنایی با ویژگی های بازیهای رایانه ای(تعاملی بودن وتکرارپذیری،آزادی و...) ،آشنایی با سبک های بازی های رایانه ای (استراتژیک و تخته ای و اکشن و ...) ، کارکردهای «مثبت» و «منفی» بازی های رایانه ای (بررسی ابعاد ذهنی و رفتاری و جسمی و اجتماعی و سبک زندگی)، معرفی رویکردهای نوین آموزشی مبتنی بر بازی¬های رایانه ای (Digital Games Based Learning) و سرگرم آموزی (Edutainment) ، رژیم مصرف بازی ها مبتنی بر زمان، سن و محتوا ، آشنایی با نظام های رده بندی بازی¬های رایانه ای، مراحل ساخت و تولید بازی ها و اقتصاد صنعت رسانه و بازی های رایانه ای ، آشنایی با سیر توسعه ابزارهای بازی های رایانه ای، توصیه های کاربردی به والدین (تبیین راهبرد تربیتی سه گانه : اطلاع ، نظارت و همراهی) و تبیین جایگاه بازی رایانه ای در نظام اوقات فراغت

در این کارگاه از این نکات آگاه خواهیم شد :

-مفهوم بازی و کارکرد های مثبت و منفی آن چیست؟
انواع بازی های رایانه ای چه می باشد؟
-مراحل ساخت و تولید بازی های رایانه ای شامل چه بخش هایی است؟
نظام های رده بندی سنی بازی های رایانه ای چگونه بوده و برچه اساسی تنظیم شده است؟

:hibiscus: :hibiscus: :hibiscus: :hibiscus: :hibiscus: :hibiscus: :hibiscus:

:point_left: در این کارگاه به این تغییر نگرش ها خواهیم رسید :

-بازی در مفهوم کلّی و نگاه کلان ، دنیای فراواقعی کودکان ماست.
ظرفیت بی نظیر آموزش مبتنی بر بازی و سرگرمی، می تواند از اثرگذارترین و پایدارترین نوع مکمّل های آموزشی باشد.
-بازی های رایانه ای در مخاطب هدف قابلیت تسهیل فرایند الگوسازی و ایجاد سبک زندگی معینی را دارد.
-شناخت ابعاد اقتصاد و صنعت سرگرمی، از مهم ترین کلیدواژه های تحلیل بازی های رایانه ای است.
اثربخش ترین راهبرد تربیتی در مواجهه فعالانه با عرصه بازی های رایانه ای توجه والدین و مربیان به اصول سه گانه ی اطلاع + همراهی + نظارت ؛ است .
:hibiscus: :hibiscus: :hibiscus: :hibiscus: :hibiscus: :hibiscus:

:point_left: بعد از این کارگاه لازم است به این مهارت ها دست یافته باشیم :
-جایگاه بازی(به معنای عام) و بازی های رایانه ای در نظام اوقات فراغت را تبیین و تحلیل نموده و رژیم مصرف بهینه
-با نگرشی نقادانه (احصاءرویکرد های مثبت و منفی) ابعاد و زوایای آشکار و نهان بازی های رایانه ای را رمزگشایی کنیم.
-ظرفیت های مثبت بازی های رایانه ای را در جهت اهداف تربیتی (علمی و عملی) در محیط پیرامونی(خانواده و مدرسه) فعال سازیم و با بازی‌های رایانه ای مهارت افزا آشنا شویم.

موضوع: بازی های رایانه ای ؛ دنیای فراواقعی کودکان

استاد: جناب آقای دکتر سعید مدرسی

:alarm_clock:زمان: یکشنبه 29 دی ۹۸ ساعت ۱۵:۳۰

مکان: دبستان پسرانه - طبقه منفی۱

:bulb:توجه توجه:bulb: : لطفا قبل از ثبت نام از حضور خود در جلسه اطمینان حاصل نمایید. اگر بعد از ثبت نام امکان حضور در جلسه را نداشتید اطلاع دهید تا فرد دیگری را جایگزین نماییم.
جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید...

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران