دلنوشت

کوتاه درباره آموزش غیر مستقیم

کوتاه درباره آموزش غیر مستقیم


خلاصه :

تا  به حال چقدر به این موضوع فکر کرده ایم که چرا تلویزیون و دیگر رسانه ها تاثیر بیشتری از روند آموزشی که برای کودکانمان در نظر گرفته ایم، دارند؟

آموزش غیر مستقیم

گاهی باید به باورهایم نگاهی دوباره بیاندازیم. از جمله باوری که درباره آموزش برای کودکان داریم. حجم بالای موارد آموزشی جایی برای عمیق شدن و درک بهتر را برای کودکانمان نگذاشته است. باورمان این است که ما موظفیم همه ی مطالب زیر تا درشت را به بچه ها آموزش دهیم و گاه غافلیم از تجربه اندوزی، انتخاب و تلاش برای یادگیری. آموزش مستقیم فرصت تجربه، انتخاب، تلاش، آزمودن و حتی خطا کردن  را از کودکان می گیرد. حال انتظار داریم در جوانی تصمیمات درست ( که تمرینی برای آن نداشتند) را اتخاذ کنند. مانند این است از فردی تا به حال تجربه آشپزی نداشته انتظار داشته باشیم غذایی بسیار خوب که دستور آن را در کتابی دیده، آماده کند.

حال می توانیم با تغییر در نگاه آموزشی و ایجاد فضایی مناسب، در زمان مناسب، همراه با صبر، تقویت محیط و انتخاب راه های متنوع (قالب های مختلف ارائه با توجه به محتوا) غیرمستقیم آموزشی بستری مناسب برای رشد متوازن فرزندان و کودکانمان داشته باشیم. این مطلب دلیل بر رد آموزش مستقیم نیست بلکه آموزش مستقیم یکی از انواع روش های آموزشی که تکیه گاه اصلی برای برنامه نمی باشد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران