معرفی

Ps۲

Ps۲

Ps۲


خلاصه :

پلی‌استیشن ۲

پلی‌استیشن ۲ (به انگلیسی: PlayStation 2) [مخفف: PS2] دومین کنسول بازی ویدئویی خانگی از سونی کامپیوتر انترتینمنت است که پس از نخستین کنسول پلی‌استیشن و قبل از پلی‌استیشن ۳ از سوی سونی ارائه گردید. خبر ساخته شدن آن در مارس سال ۱۹۹۹ داده شد و یک سال بعد در ژاپن منتشر شد. رقبای اصلی این کنسول، کنسول‌های سگا دریم‌کست، اکس‌باکس و نینتندو گیم‌کیوب بودند.

پلی‌استیشن ۲ از نسل ششم کنسول‌های بازی هست و با فروش ۱۵۵ میلیون نسخه تا سال ۲۰۱۳ پرفروش‌ترین کنسول خانگی تاریخ است، با فروش بیش از ۱۴۰ میلیون نسخه تا ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۰۹.[۴] در سال ۲۰۰۵ پلی استیشن ۲ سریع‌ترین کنسولی شد که توانسته بود ۱۰۰ میلیون نسخه روانه بازار کند. پس از بیش از ۱۲ سال از عرضه این کنسول، سونی فروش جهانی آن را در چهارم ژانویه ۲۰۱۳ میلادی متوقف کرد.[۵] پرفروش‌ترین بازی پلی‌استیشن ۲ با فروش ۱۷ میلیون نسخه اتومبیل‌دزدی بزرگ: سن آندریاس است. آخرین بازی برای این کنسول عنوان فوتبال تکاملی حرفه‌ای ۲۰۱۴ بود.

 

محتویات

تاریخچه[ویرایش]

اگرچه سونی جزئیات توسعه پلی استیشن 2 را مخفی نگه داشته است، کار بر روی کنسول حدود زمانی آغاز شد که نسخه اصلی پلی استیشن منتشر شد (در اواخر سال 1994). [۶] خودیها اظهار داشتند كه در ساحل غربی آمریكا توسط اعضای سابق نرم افزار Argonaut توسعه یافته است. [۷] در سال 1997 این کلمه به مطبوعات نازل شد که این کنسول می تواند سازگار با PlayStation اصلی ، یک دستگاه پخش دی وی دی داخلی و اتصال به اینترنت باشد. سونی پلی استیشن 2 (PS2) را در تاریخ 1 مارس 1999 اعلام کرد. کنسول بازی های ویدئویی به عنوان رقیب Sega's Dreamcast قرار گرفت ، اولین کنسول نسل ششم منتشر شد ، اگرچه در نهایت رقبای اصلی PS2 بازی های نینتندو GameCube و مایکروسافت بودند. Xbox. [17] [18] Dreamcast خود بعداً در همان سال با موفقیت بسیار زیادی در آمریکای شمالی راه اندازی شد و طی دو هفته بیش از 500000 واحد فروخت.

بلافاصله پس از راه اندازی Dreamcast's North America ، سونی از PlayStation 2 در نمایشگاه بازی توکیو در تاریخ 20 سپتامبر 1999 پرده برداشت. [20] سونی نمایش های کاملاً قابل پخش از بازی های آینده پلی استیشن 2 از جمله Gran Turismo 2000 (بعداً با عنوان Gran Turismo 3: A-Spec) و Tekken Tag Tournament منتشر کرد که توانایی ها و قدرت گرافیکی کنسول را نشان می داد. [۸]

PS2 در مارس 2000 در ژاپن ، اکتبر در آمریکای شمالی و نوامبر در اروپا راه اندازی شد. فروش کنسول ، بازی ها و لوازم جانبی در اولین روز با 250 میلیون دلار افزایش ، به طور مستقیم پس از انتشار در بازارهای خرده فروشی عرضه شد. [۹] گزینه دیگر خرید کنسول بصورت آنلاین از طریق وب سایت های حراج مانند eBay بود ، جایی که افراد بیش از هزار دلار برای این کنسول پرداخت می کردند. [25] PS2 در ابتدا با توجه به استحکام برند پلی استیشن و سازگاری عقب کنسول ، فروش خوبی داشت و بیش از 980،000 دستگاه در ژاپن تا 5 مارس 2000 ، یک روز پس از فروش ، فروخت.

ویدئو و صدا[ویرایش]

پلی استیشن 2 ممکن است بطور طبیعی وضوح تصویری را از SDTV و HDTV از 480i تا 480p بدست آورد ، در حالی که سایر بازی ها مانند Gran Turismo 4 و Tourist Trophy با استفاده از هر یک از استانداردهای زیر از رزولوشن 1080i با اندازه بزرگ پشتیبانی می کنند.

این کابل ها همچنین از صدای استریو آنالوگ خارج می شوند. علاوه بر این ، یک مدولاتور RF برای اتصال سیستم به تلویزیون های قدیمی تر در دسترس است.

پشتیبانی آنلاین[ویرایش]

کاربران پلی استیشن 2 این امکان را داشتند که از طریق اینترنت با استفاده از شماره گیری یا اتصال به اینترنت پهن باند ، بازیهای انتخابی را از طریق اینترنت انجام دهند. آداپتور شبکه پلی استیشن 2 برای مدل های اصلی مورد نیاز بود ، در حالی که مدل های باریک شامل پورت های شبکه روی کنسول بودند. به جای داشتن یک سرویس آنلاین مبتنی بر اشتراکی مانند Xbox Live به عنوان رقیب مایکروسافت بعداً برای کنسول Xbox خود تصمیم گرفت ، عملکرد چند نفره آنلاین در پلی استیشن 2 بر عهده ناشر بازی بود و بر روی سرورهای شخص ثالث اجرا شد. بسیاری از بازی هایی که بازی آنلاین را پشتیبانی می کنند ، منحصراً از دسترسی اینترنت باند پهن پشتیبانی می کنند.[۱۰]

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران