رویدادهای عمومی

قلوب جریحه‌دار

هند امروز چه تفاوتی با هند گاندی دارد؟


خلاصه :

رهبر انقلاب: قلب مسلمانان جهان از کشتار مسلمانان در هند جریحه دار است. دولت هند باید در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد و با توقف کشتار مسلمانان، از انزوای خود در جهان اسلام جلوگیری کند.

هند امروز چه تفاوتی با هند گاندی دارد؟
در اوایل استقلال هند و پاکستان، درگیری‌های فرقه‌ای و قبیله‌ای زیادی اتفاق افتاد و جان انسان‌های بسیاری را اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان گرفت. اما بعد از آن واقعه تاکنون، درگیری چندان قابل توجهی دیده نمی‌شد و دلیل اصلی هم این بود که در گذشته دولت هند کمتر تعصب ایدئولوژیک و ملیّ داشت که به همین دلیل هند به کشور آزادی ادیان و زندگی مسالمت‌آمیز مشهور شده بود. لذا نه تنها مسلمانان بلکه بقیه‌ی اقلیت‌ها نیز تحت فشار آن‌چنانی قرار نمی‌گرفتند.
ضمنا در آن زمان اکثریت کنگره تحت کاریزمای خانواده‌ی گاندی بودند و در آن مقطع هند با تبعیت از تفکر و دیدگاه‌های بزرگان هند مانند گاندی و نهرو کشور را اداره می‌کردند، لذا حوادث این‌چنینی کمتر دیده می‌شد. اما در دو مقطع که حزب بی. جی. پی قدرت را به دست گرفت، به تقویت سازمان‌های افراطی هندوئی پرداخت. باید بدانیم که حزب بی. جی. پی یکی از احزاب شاخه‌ی سیاسی هندوئیزم است که اعضای این سازمان متهم به ترور افرادی مانند ماهاتما گاندی هستند.  
آقای مودی قبل از نخست‌وزیری و در زمان سروزیری ایالت گوجرات روابطش را با رژیم‌ صهیونیستی و صهیونیست‌ها روز به روز تقویت کرد و در همان ایالت نیز سیاست‌های افراط‌گرایانه‌ای اعمال می‌کرد که در همان زمان مسئولیتش در ایالت گوجرات حوادثی به‌وجود آمد که مسلمانان زیادی آنجا به قتل رسیدند و او به‌عنوان «قاتل مسلمانان» همان زمان مشهور شد.
در دو مقطع اخیر نیز حزب بی.جی.پی به‌دلیل تکیه بر ملیّت هندوئیزم و ایدئولوژی هندوئیزم و شعارهای پوپولیستی، توانست با دو قطبی‌ سازی محض در این کشور در دو دوره‌ی متوالی دولت را در اختیار بگیرد و موقعی که او به نخست‌وزیری رسید همان اقدامات و شعارهای افراطی را دنبال کرد و کار را به جایی رسانید که سازمان افراطی آر. اس. اس که تا آن موقع سعی می‌کرد مخفیانه فعالیت‌هایش را انجام دهد به‌صورت علنی علیه مسلمانان اقداماتش را آغاز کند.
پس از سفر ترامپ به هند، دولت مودی ابتدا به‌گونه‌ای از ترامپ استقبال کرد که او را در حد یک قدیس بالا برد و بعد از آن کشتار علیه مسلمانان شروع شد که همچنان ادامه دارد. بنابراین ریشه‌ی این اقدامات علیه مسلمانان به تغییر سیاست و رفتار امروز هند برمی‌گردد. دولت هند امروز دیگر ارتباطی با سیاست‌های عدم تعهد ندارد. دولت هند امروز با صهیونیست‌ها اتحاد و روابط استراتژیکی برقرار کرده است. حوادثی هم که الان در ارتباط با مسلمانان در هند اتفاق می‌افتد خارج از مسائلی که در سایر نقاط از جمله در سرزمین‌های فلسطین اشغالی برای مسلمانان اتفاق افتاده نیست و همه در راستای یک سیاست است.

مطالعه متن کامل:
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=45114

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران