مقالات

محصولات تیونینگ شده منصوری برای نمایشگاه لغو شده ژنو ۲۰۲۰

تیونینگ شده منصوری

آی تابناک


خلاصه :

به رسم سال های گذشته، کمپانی تیونینگ منصوری خود را برای حضوری پر رنگ در نودمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو آماده می کرد.

محصولات تیونینگ شده منصوری برای نمایشگاه لغو شده ژنو 2020

به گزارش آی تابناک : به رسم سال های گذشته، کمپانی تیونینگ منصوری خود را برای حضوری پر رنگ در نودمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو آماده می کرد. هر چند این دوره از نمایشگاه ژنو به خاطر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا برگزار نشد، اما تیونر پرآوازه جهان، جدیدترین پروژه های خود را به صورت آنلاین به علاقه مندان و مشتریان بالقوه خود معرفی کرد. در این نوشتار قصد داریم نگاهی گذرا به برخی از پروژه های هیجان انگیز این شرکت داشته باشیم. چنانچه این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی نمایید.

از بنتلی کانتیننتال جی تی کانورتیبل شروع می کنیم، خودرویی که به واسطه بهره گیری از کیت بدنه اختصاصی و ترکیب هنرمندان رنگ مشکی و سبز، از یک خودروی باوقار به مدلی خشن و اسپرت تبدیل شده است. کیت بدنه ای که منصوری برای این اتومبیل لوکس انگلیسی تهیه کرده شامل مواردی مثل سپر جلو و عقب، دیفیوزر عقب، رکاب جانبی، اسپلیتر فیبرکربنی جلو و البته یک باله نسبتا بزرگ می شود؛ ضمن اینکه کاپوت هم با نمونه ای فیبرکربنی جایگزین شده است.

منصوری

 

از دیگر ویژگی های این خودرو باید به رینگ های 22 اینچی، چراغ های LED اضافی روی سپر، کالیپرها و همچنین روکش سبز کابین اشاره کرد. تم سبز به زیر کاپوت نیز جریان پیدا کرده و از میله های سبز در این بخش استفاده شده است. با تغییراتی که مهندسین منصوری در ECU موتور و سیستم اگزوز خودرو اعمال کرده اند، خروجی موتور 4 لیتری V8 توئین توربو از 542 اسب بخار در حالت استاندارد به 640 اسب بخار افزایش یافته است. با این موتور قدرتمند بنتلی کانتیننتال جی تی تیونینگ منصوری در زمانی زیر 4 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می رساند.

 

 

در کنار کانتیننتال جی تی، منصوری به سراغ سدان فلایینگ اسپر بنتلی نیز رفته است. این تیونر که مقر آن در آلمان قرار دارد، مثل پروژه قبلی برای فلایینگ اسپر نیز یک کیت بدنه جدید طراحی کرده؛ این کیت شامل اجزایی مثل سپر جلو و عقب جدید، رکاب های جانبی و اسپویلری کوچک بوده و ظاهری تهاجمی به سدان لوکس انگلیسی ها بخشیده است. رینگ های 22 اینچی و خروجی های اگزوز هم اختصاصی هستند. داخل کابین این خودرو تماما با پوشش چرمی و قطعات فیبرکربنی پوشانده شده تا فلایینگ اسپر بیش از پیش خاص تر شود.

 

 

منصوری قدرت موتور لیتری W12 و توئین توربوی فلایینگ اسپر را از 626 به 710 اسب بخار و گشتاور آن را از 900 به 1000 نیوتن متر رسانده است. نتیجه ارتقای خروجی موتور در کاهش شتاب صفر تا صد از 3.8 به 3.6 ثانیه نمایان شده است.

 

 

منصوری با ارتقا و تقویت رولزرویس کالینان علاقه خود به خودروهای انگلیسی را بیش از پیش نشان داده است. بسیاری معتقدند که شاسی بلند لوکس کالینان علی رغم کیفیت فوق العاده کابین، از لحاظ ظاهری فاقد جذابیت های لازم است. اما با کیت بدنه ای که منصوری برای این خودرو طراحی کرده، ظاهر آن به مراتب بهتر و هیجان انگیزتر از قبل شده است. رنگ آمیزی دوگانه اتاق، تعبیه شکاف های متعدد، اسپویلر سقفی و چهار خروجی اگزوز از شاخصه های ظاهری کالینان تیونینگ منصوری هستند.

 

 

در داخل کابین تقریبا همه قسمت ها با پوشش چرمی فیروزه ای پوشانده شده، جالب اینکه مجسمه معروف روح اکستازی که در دماغه محصولات رولزرویس نصب می شود، به تبعیت از کابین به رنگ فیروزه ای در آمده است.

 

 

در زیر کاپوت نیز تغییراتی رخ داده و خروجی موتور 6.75 لیتری V12 از 563 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور به 601 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. با این موتور قوی تر کالینان صفر تا صد را در عرض 5 ثانیه محقق نموده و توانایی ثبت نهایت سرعت 280 کیلومتر در ساعت را دارد.

 

 

امسال هم منصوری نسخه وناتوس (Venatus) از کراس اوور قدرتمند لامبورگینی اوروس را برای ژنو تدارک دیده بود. در مقایسه با نسخه قبلی، به نظر می رسد دامنه تغییرات در وناتوس جدید بیشتر باشد، همچنین این بار منصوری از رنگ آبی مات برای بدنه استفاده کرده است.

 

 

گلگیرهای متورم تر، سپرهای عضلانی، رکاب های جانبی و اسپویلر انتهایی که همگی جنسی از فیبرکربن دارند، برخی از ویژگی های ظاهری اوروس وناتوس به شمار می روند. منصوری در این پروژه توجه ویژه ای به جزئیات داشته و از نوارهای سبز نئونی در قسمت های مختلف بدنه استفاده کرده است. این را هم اضافه کنیم که اوروس وناتوس روی رینگ های عظیم 24 اینچی حرکت می کند.

 

 

موتور 4 لیتری V8 و توئین توربوی اوروس در حالت استاندارد توانایی تولید 641 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را دارد. با تکیه بر این موتور اوروس دارای شتاب صفر تا صد 3.6 ثانیه ای بوده و قادر است حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

اما با بازنگری های منصوری، خروجی موتور اوروس وناتوس به 800 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور ارتقا پیدا کرده است. با توجه به این بهبود قابل ملاحظه شتاب صفر تا صد وناتوس به 3.3 ثانیه کاهش یافته و حداکثر سرعت آن نیز به 320 کیلومتر در ساعت رسیده است.

آئودی RS6 آوانت دیگر خودرویی است که منصوری به تقویت آن پرداخته؛ این سوپر استیشن آلمانی در حالت استاندارد نیز بسیار جذاب، دلربا و سریع است، اما منصوری اعتقاد دارد می توان آن را بهتر از این کرد. همانند دیگر پروژه هایی که برشمردیم، برای آئودی RS6 آوانت هم کیت بدنه اختصاصی طراحی شده؛. این کیت عمدتا از فیبرکربن ساخته شده و سوپر استیشن ژرمن ها را خشن تر نشان می دهد. رینگ های 22 اینچی و کالیپرهای نارنجی رنگ بزرگی که با نوار موجود روی بدنه ست شده اند، جزو ویژگی جالب ظاهری هستند.

 

 

تیونر خوشنام جهان عملکرد موتور 4 لیتری V8 و توئین توربوی آئودی RS6 آوانت را نیز ارتقا داده است. این موتور که در حالت استاندارد 591 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد، اینک 720 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. به گفته منصوری شتاب صفر تا صد این استیشن محبوب از 3.8 به 3.2 ثانیه کاهش یافته؛ درباره حداکثر سرعت حرفی به میان نیامده، هر چند با 305 کیلومتر در ساعت RS6 آوانت در حالت استاندارد هم خودروی واقعا سریعی است.

 

 

تبدیل شاسی بلند مرسدس AMG G63 به یک پیکاپ، پروژه جذابی است که منصوری با همکاری فیلیپ پلین اجرا کرده است. این پیکاپ Star Trooper Pickup Edition نام داشته و با طرح بدنه برگرفته از لباس های ارتشی، از چهره ای متمایز برخوردار است. رینگ های غول پیکر 24 اینچی، LED های قرمز و قطعات فیبرکربنی از شاخصه های ظاهری این پیکاپ هستند. در داخل کابین هم فرمولی مشابه پیاده سازی شده است.

 

 

موتور 4 لیتری V8 و توئین توربوی این خودرو به گونه ای تنظیم شده که 838 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. منصوری مدعی است این پیکاپ در عرض تنها 2.5 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می رساند، رکوردی که در صورت تحقق با تازه ترین سوپر اتومبیل های جهان برابری خواهد کرد. منصوری فقط 7 دستگاه از Star Trooper Pickup را توسعه خواهد داد.

 

 

به غیر از مدل فوق، منصوری پروژه دیگری را نیز روی مرسدس AMG G63 اجرا کرده است. این نسخه با آنکه ظاهری شبیه به سایر مدل های تیونینگ شده دارد، اما در حقیقت یک اتومبیل ضد گلوله بوده و مشتریان می توانند سطح حفاظتی VPAM4 یا VPAM7 را برای آن سفارش دهند. این دو سطح در برابر حمله با سلاح های کمری و تفنگ هایی با کالیبر 30 از سرنشینان محافظت می کنند.

 

 

برای تقویت موتور AMG G63 ضد گلوله منصوری دو پکیج را پیشنهاد می کند. با سفارش پکیج اول قدرت موتور به 690 اسب بخار و 950 نیوتن متر گشتاور افزایش می یابد. در صورت سفارش پکیج دوم، این ارقام به ترتیب به 789 و 1050 واحد می رسند.

 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران