مقالات

دستاورد بزرگ Redmi؛ حسگر اثر انگشت یکپارچه با پنل‌های LCD عملیاتی شد

Redmi

آی تابناک


خلاصه :

به دلیل طولانی بودن خلاصه ،خلاصه در مطلب است.

دستاورد بزرگ Redmi؛ حسگر اثر انگشت یکپارچه با پنل‌های LCD عملیاتی شد

خلاصه:حدوداً دو سالی می‌شود که تکنولوژی تشخیص اثر انگشت از زیر صفحه نمایش‌های اولِد به گوشی‌های موبایل آمده است و حالا به نظر می‌رسد که رِدمی، زیر برند شیائومی،‌ توانسته‌ است این فناوری را به پنل‌های LCD هم بیاورد.

 

به گزارش آی تابناک : حدوداً دو سالی می‌شود که تکنولوژی تشخیص اثر انگشت از زیر صفحه نمایش‌های اولِد به گوشی‌های موبایل آمده است و حالا به نظر می‌رسد که رِدمی، زیر برند شیائومی،‌ توانسته‌ است این فناوری را به پنل‌های LCD هم بیاورد.

در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ بود که برند ویوو رسماً از گوشی X20 Plus UD با اولین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در جهان پرده برداشت و پس از آن، دیگر سازندگان هم شروع به استفاده از آن کردند. اما این فناوری یک مشکل بزرگ داشت و آن عدم سازگاری با پنل‌های LCD به دلیل ساختار این نوع نمایشگرها بود.

اما اخیراً مدیر برند ردمی، Lu Weibing، اعلام کرده است که این شرکت توانسته با موفقیت حسگر تشخیص اثر انگشت را درون یک پنل LCD قرار داده و برای اثبات آن هم ویدیویی از یک نمونه ردمی نوت ۸ پرو را با بهره‌گیری از این فناوری به اشتراک گذاشته است که خودتان می‌توانید آن‌ را مشاهده کنید:در آخر مطلب مشاهده کنید.

 

بزرگ‌ترین مشکل پیش رو در پنل‌های LCD وجود ماژول بک‌لایت (نور پس‌زمینه) در آن‌هاست که در فرایند تشخیص اثر انگشت توسط حسگر اختلال ایجاد می‌کند. اما به نظر می‌رسد که بخش تحقیق و توسعه شرکت ردمی این مشکل را حل کرده و حالا به دنبال انبوه‌سازی آن است.

در سال ۲۰۱۹ میلادی بود که بعضی از شرکت‌های چینی توانستند به فناوری حسگر اثر انگشت زیر پنل LCD دست پیدا کنند و شاید زیر برند ردمی اولین سازنده‌ای باشد که از این تکنولوژی در یک دستگاه قابل عرضه استفاده کند. آقای Weibing گفته است که مشکل این پنل‌ها را با روش نوین استفاده از یک لایه فیلم با قابلیت انتقال امواج فرو سرخ حل کرده است و در نتیجه حسگر می‌تواند واقعاً انگشت را ببیند.

gsmarena_002 (4).jpg

هنوز مشخص نیست که اولین گوشی دارای این فناوری کدام مدل خواهد بود. به نظر می‌رسد که برای استفاده از این نوع حسگرها در مدل ردمی نوت ۹ کمی دیر باشد اما احتمالاً در سال ۲۰۲۰ میلادی گوشی‌هایی با این تکنولوژی را شاهد هستیم.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران