رویدادهای عمومی

گینس چی و چگونه


خلاصه :


این مطلب راجع به چگونگی تشکیل گینس و شرایط ثبت رکورد هست ...

برو ببینیم

 

 

 

 

گینس،کتاب ثبت رکورد‌ها و ترین‌های جهان است که ایده تهیه آن را "سر هاگ بیور" رئیس کارخانه ایرلندی گینس داشته و اولین جلد آن توسط روس و نوریس مک رایتر در سال ۱۹۵۵ نوشته شده که در آن رکورد‌های انسانی و طبیعی منتشر می‌شود.

 کتاب رکورد‌های جهانی گینس هر سال با اطلاعات جدید تجدید چاپ می‌شود، و خود رکورددار پرفروش‌ترین سری کتاب کپی‌رایت جهان است .

گینس پرخواننده‌ترین کتاب دنیا (پس از کتب مقدس آسمانی) است و در کتابخانه‌ها بیشترین درخواست را دارد. برای این که یک عمل در کتاب گینس به عنوان یک رکورد جدید پذیرفته و ثبت شود ابتدا باید به مرکز انستیتو گینس در انگلیس ارجاع شود. در آنجا مدتی در بایگانی حفظ می‌شود و پس از انجام بررسی‌های لازم و در صورت داشتن تمامی شرایط و ویژگی‌های مورد نظر این موسسه همراه با نام صاحب رکورد به ثبت می‌رسد.

 

از بین قسمت‌های مختلف این کتاب، بخش ورزشی آن بیشتر از سایر قسمت‌ها تغییر و تحول پیدا می‌کند.

 

سالانه حدود ٦٠٠ هزار نفر خود را به موسسه گینس معرفی می‌کنند که تنها رکورد تعداد کمی از آن‌ها پذیرفته شده و به آن‌ها پاداش تلعق می‌گیرد .

در دهم نوامبر سال ۱۹۵۱، «هوگ بیور» که مدیر عامل کارخانه گینس بود، به یک مهمانی تیراندازی در اسلوب شمالی در نزدیکی رودخانه‌ی اسلانی در ایالت وکسفورد در ایرلند رفت. او درگیر این بحث شد که کدام پرنده‌ در اروپا از همه سریعتر است، سلیم طلایی (نوعی پرنده) یا خروس سیاه، (که البته سلیم طلایی سریعتر است). آن شب در خانه‌ی کاستلبریج او متوجه شد که تایید اینکه آیا سلیم طلایی سریعترین پرنده‌ی اروپا است یا نه در کتب مرجع غیر ممکن است. بیور می‌دانست که سوالات بسیار دیگری نیز در سراسر ایرلند، مورد بحث قرار میگیرد، ولی هیچ کتابی در دنیا برای پاسخ به این سوالات وجود ندارد. او به این نتیجه رسید که کتابی که به این گونه سوالات پاسخ دهد، احتمالا مورد پسند همگان قرار خواهد گرفت

شرایط ثبت رکورد

برای ثبت یک رکورد جهانی در کتاب گینس باید از قوانین و معیارهای خاصی پیروی کنید. این کتاب تنها رکوردهای جهانی را به رسمیت می‌شناسد و رکوردهای ملی و کشوری از نظر گینس بی‌اعتبار است.

 اگر قصد ثبت یک رکورد در کتاب گینس را دارید آن رکورد باید بر مبنای یک متغیر قابل سنجش باشد. به طور مثال اگر شخصی می‌خواهد رکورد سریع‌ترین دونده را که یک معیار قابل سنجش است ثبت کند، باید بگوید سریع‌ترین نسبت به چه؟ و بتواند به طور مستند اثبات کند که این رکورد را ثبت کرده است. همچنین آن رکورد باید قابل شکستن باشد تا ویژگی چالش برانگیز بودن رکوردها حفظ شود.

 و همچنین کتاب رکوردهای گینس فعالیت‌های نامناسبی را که آسیب بالقوه برای انسان

اگه خوشت اومد ، که قطعاً اومدهlaugh لایک کن ! ( لطفاً )

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران