مقالات
۹ نکته کلیدی برای تولید محتوای جذاب برای مخاطبان
تولید محتوا بخش چهارم
خلاصه :
برقراری ارتباط فردی با خواننده۹ نکته کلیدی برای تولید محتوای جذاب برای مخاطبان
۳- با برقراری ارتباط فردی با خواننده، به جذابیت متن خود اضافه کنید.
هدف از انتشار محتوا برقراری ارتباط و آشنایی مخاطب با شما و محصولات شما است. بنابراین در صورتی خواننده جذب نوشته شما میشود که تمایل شما به برقراری ارتباط را از محتوا درک کند. برقراری ارتباط یک نیاز طبیعی است. خواننده در صورتی به خواندن ادامه محتوا مشتاق خواهد بود که او را مخاطب قرار داده باشید، محترم شمرده و به این نیاز پاسخ داده باشید.
برای برقراری ارتباط مؤثر با خواننده، فردی را بهعنوان خواننده نوعی در ذهن خود در نظر بگیرید. به این فکر کنید که این فرد احتمالاً چه شغلی دارد و چندساله است؟ در نظر گرفتن همه این نکات به شما در نگارش مناسب کمک میکند.
چند نکته تجربی که بهتر است در نوشتار مکالمهای به آن توجه کنید:
-
از قرار دادن فضای سفید در نوشتار غافل نشوید.
این کار ضمن خسته نکردن ذهن خواننده، به توجه او به مطلب اضافه میکند. ضمن رعایت اختصار در نوشتن محتوا که قبلاً به آن اشاره کردیم، گاهی سعی کنید جمله جدید را از سر سطر شروع کنید.
-
از کلمات ساده استفاده کنید.
فراموش نکنید که هدف، جلب مخاطب برای مطالعه کامل محتوا است. قرار نیست دایره لغات خود را به رخ دیگران بکشید.
-
خواننده ر ا با ضمیر دومشخص خطاب کنید.
این روش، توجه بیشتر شما را به خواننده نشان میدهد و باعث میشود مخاطبانتان به خواندن نوشتار شما ترغیب شوند.
برای ایجاد هماهنگی ذهنی مخاطب (harmonizing) با محتوا نکات زیر را در نظر بگیرید:
دقت: در مطلب خود از آمار و ارقام و یا قوانین اثباتشده استفاده کنید.
جذابیت: مثل یک داستان جذاب و چالشی که مخاطب را با خود همراه میکند و مخاطب را تا انتهای داستان همراه خود میبرد، محتوا تولید کنید.
آموزنده: با آموزش نکات علمی یا تجربی در هر زمینهای، محتوای خود را ارزشمند کنید.