بدون مجموعه

۸ سال جنگ تحمیلی

هفته ی دفاع مقدس

۳۱ شهریور تا ۶ مهر


خلاصه :

هفته ی دفای مقدس گرامی باد

31شهریور 1359 با حمله هوایی عراق به چند فرودگاه ایران و تعرض زمینی همزمان ارتش بعث به شهرهای غرب و جنوب ایران جنگ 8 ساله حکومت صدام حسین علیه ایران آغاز شد. که سرانجام با مقاومت و جانفشانی های رزمندگان اسلام و رهبری امام خمینی (ره)  8 سال رزمندگان ما از کشور عزیزمان جانانه دفاع نمودند و در تابستان 1367 طبق قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل آتش بس اعلام گردید.

این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می شود، دنیایی از شرف و حماسه ی ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می دارد. ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه آفرین مفهوم روشن "تعبد در برابر ولایت"را به نمایش گذاشتند و با انگیزه "ادای تکلیف"در پی "مرجع و رهبر"خود سر از پا نشناخته، به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست یازیدند.

مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با انگیزهای دینی و ملی در مقابل دشمن به پاخاستند و صحنه های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش گذاشتند.

بسیاری از نیروهای حاضر در جبهه جوانان بودند جوانان در غالب نیرو های بسیج حضوری چشمگیر در دفاع مقدس داشته اند این جوانان از سر کلاس درس و دانشگاه یا کارخانه و مزرعه و اداره برای دفاع از آرمانها و سرزمین خود به جبهه ها آمده بودند. جوانان ایران اسلامی با خلق رشادت های فراوان نشان دادند که بهترین جوانان جهان اند. الگوی این جوانان، جوانان کربلا بود؛ ملتی که چنین جوانانی دارد بجاست که بر خود ببالد و به داشتن چنین جوانانی افتخار کند.

هفته دفاع مقدس یادآور خون های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد. فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می بینند. وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نمی کنند. ایستادگی آنها نشستگان تاریخ را به قیام وامی دارد و این پیام بزرگ دفاع مقدس است.

هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است.

در این مجموعه تابناک، درخشنده ترین و نفیس ترین نگین گران بها یاد و خاطره شهیدان است. آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند. هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران ها بداند.

هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشا غرور ملی پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران شد و باعث شد که توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود. رشادت های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران