معرفی

مستند مارادونا

زندگینامه مارادونا+مستند مارادونا

مارادونا درگذشت!


خلاصه :

چندی پیش داغ مارادونا چند میلیون نفر را داغ دار کرد با ما همراه باشید تا هم بیشتر با این اسطوره آشنا شوید هم مستند مشهور مارادونا را تماشا کنید و هم علت مرگ این مرد فضایی را بدانید

دیگو آرماندو مارادونا متولد ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰ در ویلا فیوریتو، (امروزه پاتریدو در ایالت بوینس‌آیرس)، فوتبالیست آرژانتینی است. وی فوتبال دهه نود را به خودش اختصاص داد. تیم ملی آرژانتین با کمک مارادونا توانست در سال ۱۹۸۶، جام جهانی فوتبال را متعلق به خود کند و در سال ۱۹۹۰ به نایب‌قهرمانی جهان دست یابد.دیه گو مارا دونا یکی از با استعدادترین بازیکنان فوتبال جهان است که در خانواده‌ای فقیر و پرجمعیت به دنیا آمد و فوتبال را در باشگاه آرجنتینوس جونیورز آغاز کرد. وی ۱۵ ساله بود که به تیم اول باشگاه پیوست. در حالی که تنها ۱۷ سال داشت به تیم ملی آرژانتین دعوت شد و در برابر مجارستان یک نیمه بازی کرد.قدرت بازی سازی، پاس‌های بلند و کوتاه میلیمتری، قدرت حفظ توپ و هوش سرشار رهبری تیم در میانه میدان، ضربه‌های ناگهانی و حیاتی، حفظ تعادل و قدرت پا به توپ عالی و بسیاری از خصوصیات دیگر یک فوتبالیست طراز اول در مارادونا جمع شده
مارادونا هنگامی که کودکی هشت ساله بود با انجام حرکات نمایشی با توپ فوتبال در اماکن عمومی بخشی از خرج خانواده را تأمین می‌کرد.در همان زمان مارادونای کوچک در پاسخ سوال یک خبرنگار در خصوص بزرگترین آرزویش گفت دوآرزوی بزرگ دارد. اینکه بتوانم با تیم آرژانتین به جام جهانی بروم ودیگری اینکه در جام جهانی قهرمان شوم.دیگو مارادونا؛ از دست خدا تا اعتیاد + بیوگرافی و علت فوت


دوران جوانی مارادونا


مارادونا در دوران جوانی درخشش خود را با تیم بوکاجونیورز آرژانتین آغاز کرد و پس از آن به بارسلونای اسپانیا رفت و با این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی اسپانیا رسید.در جام جهانی سال ۱۹۸۲ باوجود بازی‌های دیدنی دیه گو به دلیل یک حرکت غیر ورزشی در برابر برزیل در نیمه دوم از زمین اخراج شد و بدون مارادونا آرژانتین از جام جهانی خداحافظی کرد.

چهار سال بعد در جام جهانی ۱۹۸۶ در مکزیک مارادونا فوتبال زیبای خود را به نمایش گذاشت. در اوج حساسیت‌های این جام دو تیم آرژانتین و انگلستان در مرحله یک چهارم نهایی در برابر هم قرار گرفتند. جنگ جزایر فالکلند در میدان ورزشی به منصه ظهور رسید. مارادونا با به ثمر رساندن دو گل تاریخی موجب پیروزی آرژانتین شد. هنرنمایی خارق العاده مارادونا آرژانتین را به قهرمانی جهان در سال ۱۹۸۶ می‌رساند.


دست خدا و گل پیروزی به انگلیس


مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ با دست موفق به باز کردن دروازه انگلیس شد و آرژانتین با این گل و گل خیره کننده دیگر خود که از وسط زمین با دریبل یکی یکی بازیکنان انگلیس را از پیش رو برداشت، موفق به غلبه بر رقیب دیرینه خود انگلستان شد.

این گل به نام "دست خدا" شهرت گرفت و هنوز هم سرمنشا جنجال‌های فراوانی بین انگلیسی‌ها و آرژانتینی‌ها بوده است. مارادونا در مصاحبه‌ای یک بار دیگر به تمسخر سه شیرها پرداخته و مدعی شد اگر زمان به عقب بازگردد، این بار با دست راست دروازه این تیم را باز می‌کند.(بسیار دقیق تر در مستند اشاره شده)


سقوط مارادونا در مواد مخدر


در پایان یک مسابقه در لیگ ایتالیا اعلام شد آثار استفاده از کوکائین در بدن مارادونا یافت شده است. فیفا او را ۱۵ ماه از شرکت در رقابت‌های فوتبال محروم کرد. ولی مارادونا دردسرهای بیشتری را نیز برای خود خرید. در شهر ناپل شایع شد که پلیس این شهر متن ضبط شده مکالمات تلفنی مارادونا و یکی از مقامات مافیا را در اختیار دارد که ثابت می‌کند او در یک شبکه گسترده خلافکاری و توزیع مواد مخدر دست داشته است.

مارادونا که ظاهراً به بوئنوس آیرس پناه برده بود در خانه خود مورد هجوم پلیس آرژانتین واقع می‌شود و باز اعلام می‌شود در خانه‌اش مقادیر زیادی مواد مخدر کشف شده است.


دوران بعد محرومیت


با شروع مسابقات جام جهانی ۱۹۹۴ تماشاگران بار دیگر توانایی‌های مارادونا را به چشم دیدند و آن را تحسین نمودند. هنگامی که در بازی برابر یونان گلی زیبا را برای تیمش به ثمر رساند کمتر کسی تصورمی نمود که این تیم شکست پذیر باشد ولی در پایان بازی آرژانتین و نیجریه (که مارادونا به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شده بود) آزمایش دوپینگ مارادونا مثبت از آب درآمد. فیفا در همان روز مارادونا را دو سال از شرکت در مسابقات فوتبال محروم کرد. آرژانتین پس از از دست دادن کاپیتانش چیزی برای گفتن نداشت و در دور یک هشتم نهایی توسط رومانی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.


فعالیت در حوزه مجریگری


از سال ۲۰۰۵، مارادونا به عنوان مجری تلویزیونی کار می‌کند.بدون شک در کهکشان جهان فوتبال مارادونا نامی ماندگار خواهد بود بازیکنی که قهرمان جام جهانی فوتبال شد تا به آرزوی دیرین خود دست یابد.


شرکت مارادونا


مارادونا شرکتی به نام Diego Maradona Group Companies دارد که فعالیت‌های تجاری انجام می‌دهد.

 


رابطه مارادونا با خبرنگاران؛ یکی از عصبانی‌ترین ورزشکاران آرژانیتن


وی بارها خبرنگاران را در مکان‌ها و زمان‌های مختلف مورد ضرب و شتم شدید قرار داده است. وی از عصبانی‌ترین ورزشکاران آرژانتین در چند دهه اخیر به شمار می‌رود. همه بارها شاهد رفتار خشونت آمیز مارادونا با خبرنگاران و حتی تماشاگران بوده‌اند.


مارادونا و رکورد نرخ نقل و انتقالات


مارادونا اولین بازیکن در تاریخ فوتبال است که دو مرتبه رکورد سقف نقل و انتقالات را در جهان شکست. او اولین بار با ۵ میلیون یورو به تیم بارسلونا در لالیگا و بار دوم با ۶٫۹۵ میلیون یورو به تیم ناپولی در سری آ پیوست.

وی در دوران حرفه‌ای خود برای تیم‌های آرژانتینوس جونیورز، بوکا جونیورز، بارسلونا، ناپولی و سویا و نیولز اولد بویز به عنوان یک بازی‌ساز توانا، در پست هافبک هجومی بازی کرد. مارادونا در بارسلونا و ناپولی به بیشتر موفقیت‌های باشگاهی‌اش دست یافت.


خداحافظی مارادونا از فوتبال


دیه گو بارها از دنیای فوتبال خداحافظی کرد اما مدتی بعد به عنوان کاپیتان در مستطیل سبز ظاهر شد. وی پس از جام جهانی ۱۹۹۴ بود که با ناکامی تیمش، از فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد. مارادونا به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش نتوانست موفقیت زیادی به دست آورد.


مارادونا بهترین بازیکن قرن ۲۰


مارادونا در رأی‌گیری اینترنتی فیفا در سال ۲۰۰۲ برای انتخاب بهترین بازیکن فوتبال قرن بیستم، رأی اول را به دست آورد و به عنوان بهترین بازیکن قرن بیستم توسط طرفداران فوتبال جهان انتخاب شد. همچنین در در سال ۲۰۰۲ گل دوم وی به انگلستان در جام جهانی ۱۹۸۶ به عنوان برترین گل قرن معرفی شد.


مربیگری مارادونا


در نوامبر ۲۰۰۸ وی به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین انتخاب شد. وی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی هدایت تیم ملی آرژانتین را به عهده داشت. تیم آرژانتین در این جام جهانی کلکسیونی از بهترین‌های جهان را در اختیار داشت.


به اعتقاد تعداد زیادی از منتقدین انتخاب تاکتیک‌های نادرست از سوی مارادونا باعث شد تا تیم آرژانتین نتواند جام به دست آورد.

در مارس ۲۰۱۰ مجله تایم فهرست ۱۰ بازیکن تأثیرگذار تمام ادوار جام جهانی را منتشر کرد که در این فهرست رتبه نخست از آن مارادونا بود


مارادونا و سیاست


مارادونا زمانی که در کوبا تحت درمان بود با فیدل کاسترو رهبر کوبا دوست شد. وی تصویری از فیدل کاسترو را بر بازوی چپ و چه گوارا را بر بازوی راست خود خالکوبی کرد.

مارادونا از هواداران هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا بود. دیه گو پس از ملاقات با هوگوچاوز مدعی شد با هدف ملاقات با یک مرد بزرگ آمده بوده ولی به جای آن با کسی ملاقات کرده که از تصورش هم بزرگ‌تر بوده‌است.

وی مخالفت اش را با آنچه امپریالیسم می‌داند، در نشست کشورهای آمریکایی در ماردل پلاتا در ۲۰۰۵ اعلام کرد. دیگو در آنجا با پوشیدن تی شرتی با برچسب «بوش را متوقف کنید» و اشاره به بوش به عنوان آشغال انسانی با حضور جرج دابلیو بوش در آرژانتین مخالفت کرد.دیگو به پاپ علاقه زیادی دارد و بارها با وی دیدار کرد. مارادونا پیراهن شماره ۱۰ خود را در حالی که نام فرانسیس بر روی آن حک شده بود به پاپ در واتیکان داد.

مربیگری در تیم الوصل


مارادونا پس از کناره‌گیری از تیم ملی آرژانتین در ماه مه ۲۰۱۱ سرمربیگری تیم الوصل امارات را با قراردادی دو ساله بر عهده گرفت. نشستن مارادونا بر روی نیمکت الوصل چهارمین تجربه مربیگری وی بود. مارادونا پیش از این در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ هدایت دو تیم گمنام را عهده دار بوده است.


درگذشت مارادونا


دیگو مارادونا در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰، بر اثر حمله قلبی درگذشت.

وی دو هفته پیش از فوتش در بیمارستان به دلیل خون‌ریزی مغزی بستری شده بود.

ای کاش نطرسنجی تو تا سال های دیگه میزاشتی تا حتی یه دونه نظر هم میداشتی!

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

بله مرسی منم زدم عالی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران