معرفی

هدفون دورگوشی ایرپادز مکس اپل با قیمت ۵۴۹ دلار معرفی شد


خلاصه :

+ قیمت و مشخصات فنی و عکس

ایرپادز مکس (AirPods Max) نخستین هدفون دورگوشی اپل است که درایور ۴۰ میلی‌متری دارد و مجموعه‌ی متنوعی از قابلیت‌ها را در بدنه‌ای چشم‌نواز با قیمت ۵۴۹ دلار ارائه می‌دهد.

اهالی کوپرتینو در سال جاری میلادی برخلاف سال‌های پیش، تصمیم گرفتند رویدادهای متنوعی را برای معرفی محصولات مختلف برگزار کنند تا بتوانند در هر مراسم روی چند محصول خاص مانور دهند. انتظار داشتیم در مراسم‌های برگزارشده هدفون دورگوشی اپل معرفی شود، اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

پس از ماه‌ها انتظار، اپل سرانجام دیروز نخستین هدفون دورگوشی خود را که از فناوری حذف نویز (Noise Cancelling) پشتیبانی می‌کند، معرفی کرد. در ابتدا افشاگران می‌گفتند هدفون دورگوشی اپل ایرپادز استودیو نام دارد، اما این هدفون نهایتا با نام ایرپادز مکس (Apple AirPods Max) رونمایی شد.

ایرپادز مکس طراحی رده‌بالا دارد و این همان چیزی است که از شرکتی در حد و اندازه‌ی اپل انتظار داشتیم. اپل می‌گوید قیمت هدفون ایرپادز مکس ۵۴۹ دلار است و از هم‌اکنون امکان پیش‌خرید آن وجود دارد. تاریخ عرضه‌ی هدفون دورگوشی اپل برای ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۵ آذر ۱۳۹۹) تعیین شده است. 

 

درایور 40 میلی متری ایرپادز مکس اپل / Apple AirPods Max

 

قیمت هدفون ایرپادز مکس اپل ۵۴۹ دلار است؛ گران‌تر از تمامی هدفون‌های دورگوشی شرکت‌های رقیب

ایرپادز مکس اپل در پنج رنگ نقره‌ای و آبی آسمانی و سبز و صورتی و خاکستری فضایی به بازار عرضه می‌شود. اپل می‌گوید در ایرپادز مکس از «طراحی آکوستیک سفارشی» با درایور ۴۰ میلی‌متری استفاده شده است. شرکت کوپرتینویی ادعا می‌کند که درایور ۴۰ میلی‌متری ایرپادز مکس صداها را با کیفیت بالا، بیس عمیق، فرکانس‌های میانی دقیق و به‌شکلی واضح پخش می‌کند.

اپل مجموعه‌ای از قابلیت‌های صوتی را که پیش‌تر نمونه‌ی آن‌ها را در هدفون توگوشی تمام‌بی‌سیم ایرپادز دیده بودیم به ایرپادز مکس نیز آورده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به EQ تطبیقی، حالت شفافیت (Transparency Mode)، صدای فضایی (Spatial Audio) و امکان به‌اشتراک‌گذاری صدا اشاره کنیم.

اپل همچنین یکی از المان‌های طراحی ساعت‌های سری اپل واچ یعنی دکمه‌ی چرخان (موسوم‌به Digital Crown) را نیز به ایرپادز مکس آورده است. اپل می‌گوید دکمه‌ی چرخان ایرپادز مکس امکان کنترل حجم صدا را به‌شکلی دقیق فراهم می‌کند و قابلیت‌های دیگری نظیر پخش یا متوقف‌سازی صدا، اسکیپ کردن موسیقی‌ها و پاسخ دادن یا قطع کردن تماس را ارائه می‌دهد.

ازطریق دیجیتال کرون ایرپادز مکس همچنین امکان فعال‌سازی دستیار صوتی سیری وجود دارد. اپل همچنین می‌گوید در هدفون جدیدش از دکمه‌ای مجزا برای کنترل نویز استفاده شده است که به کاربر امکان می‌دهد به‌سادگی در بین حالت شفافیت یا حالت حذف نویز جابه‌جا شود.

 

قطعات داخلی ایرپادز مکس اپل / Apple AirPods Max

 

هدفون دورگوشی Apple AirPods Max با یک بار شارژ تا ۲۰ ساعت موسیقی پخش می‌کند

اپل همچون دیگر محصولات خود، در ایرپادز مکس نیز روی طراحی مانور ویژه‌ای داده است و این را می‌توان از جملاتی که شرکت کوپرتینویی در وصف طراحی ایرپادز مکس به کار برده است متوجه شد. اپل می‌گوید پوششی ویژه در قسمت هدبند هدفون استفاده شده است تا وزن بدنه‌ی هدفون پخش شود و فشار کمتری بر سر کاربر وارد بیاید.

فریم هدبند که از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده است استحکام زیادی دارد و با گستره‌ی متنوعی از اَشکال و اندازه‌های سر، سازگاری دارد. بازوهای هدبند ایرپادز مکس به‌سادگی طول‌شان افزایش پیدا می‌کند و در جای خود محکم می‌ایستند تا هدفون به‌خوبی روی سر کاربر جای بگیرد. اپل می‌گوید هر یک از ایِرکاپ‌ها (Earcup) ازطریق «مکانیسمی انقلابی» که فشار ایرکاپ را متعادل و توزیع می‌کند به هدبند متصل می‌شوند. این مکانیسم باعث می‌شود بتوان به‌سادگی ایرکاپ را چرخاند تا هدفون به‌بهترین شکل ممکن روی سر قرار بگیرد.

وقتی این مشخصه‌ها در کنار دیگر هدفون‌های رده‌بالای مجهز به حذف نویز قرار بگیرند، چندان «انقلابی» به‌نظر نمی‌رسند. بااین‌حال بالشتک‌هایی که اپل در ایرپادز مکس استفاده کرده است قطعا راحتی زیادی به گوش کاربر منتقل خواهند کرد. اپل می‌گوید ایرپادز مکس تا ۲۰ ساعت شارژدهی می‌کند و برای شارژ کردن آن باید از درگاه لایتنینگ استفاده کنید (درست خواندید؛ خبری از USB-C نیست). در نظر داشته باشید که اپل کابل مبدیل لایتنینگ به جک ۳٫۵ میلی‌متری را برای گوش دادن به موسیقی به‌صورت سیمی با قیمت ۳۵ دلار به‌فروش می‌رساند.

اگر عجله دارید، با پنج دقیقه شارژ‌ ایرپادز مکس می‌توانید به ۹۰ دقیقه پخش محتوای صوتی دسترسی پیدا کنید. زمانی‌که هدفون را از روی گوش بردارید، پخش موسیقی به‌صورت خودکار متوقف می‌شود و وقتی هدفون را روی گوش بگذارید، پخش صدا ادامه پیدا می‌کند.

 

کیس هوشمند ایرپادز مکس اپل / Apple AirPods Max رنگ سبز

کیس هوشمند ایرپادز مکس اپل

اپل همچنین وسیله‌ای جانبی تحت عنوان «کیس هوشمند» برای ایرپادز مکس به‌فروش می‌رساند. این کیس هوشمند به‌صورت خودکار هدفون دورگوشی اپل را به‌حالت کم‌مصرف می‌برد. ظاهرا در حال حاضر این تنها قابی است که اپل برای ایرپادز مکس می‌فروشد. 

ایرپادز مکس برای بهره‌مندی از قابلیت حذف نویز، مجهز به ۶ میکروفون خارجی است. این میکروفون‌ها صدای خارجی را تحلیل و در واکنش به آن صدایی تولید می‌کنند تا گوش کاربر صدای بیرون را نشنود. به‌علاوه ایرپادز مکس مجهز به دو میکروفون داخلی است که برای تحلیل صدای وارد‌شده به گوش از آن‌ها استفاده می‌شود. اپل می‌گوید ایرپادز مکس به‌لطف داشتن میکروفون‌های مجهز به فناوری بیم‌فورمینگ (Beamforming)، به‌منظور برقراری تماس‌های صوتی عملکرد خوبی دارد، حتی به‌هنگامی که بادِ شدید بوزد.

 

رنگ صورتی ایرپادز مکس اپل / Apple AirPods Max از نمای سه رخ

 

اپل می‌گوید ایرکاپ‌های ایرپادز مکس با «مکانیسمی انقلابی» به هدبند متصل می‌شوند

اپل با معرفی ایرپادز مکس نشان داد که قصد دارد در بازار هدفون‌های رده‌بالا سراغ رقابت جدی با برندهای بزرگی نظیر بوز و سونی و سنهایزر و AKG و ویلکینز و باورز و شرکت‌های دیگری که سال‌ها در این صنعت تجربه دارند، برود. هدفونی که اپل به بازار عرضه می‌کند گران‌قیمت‌تر از هدفون تمامی شرکت‌هایی است که از آن‌ها نام بردیم؛ بااین‌حال اپل امیدوار است اتفاقی که برای ایرپادز و ایرپادز پرو رخ داد، برای ایرپادز مکس نیز تکرار شود. هدفون‌های توگوشی اپل امروزه بازار هدفون‌های TWS را به سلطه‌ی خود درآورده‌اند و اکنون اپل به بازار هدفون‌های دورگوشی می‌اندیشد.

اپل همواره سازگاری بسیار خوبی بین دستگاه‌های مختلفش ایجاد می‌کند تا کاربران به ماندن در اکوسیستم این شرکت ترغیب شوند. یکی از قابلیت‌های جالب اپل، جابه‌جایی خودکار در بین دستگاه‌ها است؛ با این توضیح که ایرپادز مکس و ایرپادز و شماری از هدفون‌های بیتس می‌توانند به‌شکلی هوشمندانه در بین آیفون و مک آیپد و دستگاه‌های دیگری که در هر لحظه مشغول استفاده از آن هستید، جابه‌جا شوند. هدفون‌های ایرپادز پرو و ایرپادز مکس دارای قابلیتی تحت عنوان صدای فضایی هستند که باعث می‌شود تماشای محتوای بصری نظیر سریال‌های تلویزیونی بسیار لذت‌بخش‌تر شود. 

 

ایرپادز مکس اپل / Apple AirPods Max از نیم رخ رنگ مشکی

 

اپل ازطریق برند بیتس، سال‌ها است هدفون‌های رده‌بالایی نظیر Solo Pro و Studio 3 Wireless را که هر دو دارای فناوری حذف نویز هستند به‌فروش می‌رساند؛‌ بااین‌حال تحلیلگران سال‌ها است می‌گویند اپل درنهایت قصد دارد بیتس را به‌طور کامل در خود ادغام کند و هرچه زمان می‌گذرد، قدم محکم‌تری در این مسیر برمی‌دارد. بیتس طی چند وقت اخیر نشان داده است که بیشتر از قبل قصد دارد به دارندگان دستگاه‌های اندرویدی توجه نشان دهد. ایرباد بیتس فلکس (Beats Flex) به‌جای درگاه لایتنینگ از درگاه USB-C استفاده می‌کند.

ایرپادز مکس اپل / Apple AirPods Max از نمای جلو در کنار آیفون 12

 

معرفی محصول جدید در اوایل ماه دسامبر، کاری است که به‌طور معمول توسط اپل انجام نمی‌شود. هفته‌ی گذشته رسانه‌ی مک‌رومرز به‌صورت غیرمستقیم پیش‌بینی کرده بود که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. احتمالا به‌زودی شاهد معرفی محصولات دیگری هم از سوی اپل خواهیم بود.

شما کاربران چه دیدگاهی درباره‌ی ایرپادز مکس دارید؟ 

🙏🙏 لایک و پیگیری فراموش نشه 🙏🙏

 

۳ سال پیش
عالی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران